Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

La Brașov se construiește primul park&ride, de aproape 800 de locuri, ca parte a strategiei de reducere a traficului metropolitan

Primăria municipiului Brașov a desemnat firma care a câștigat licitația de execuție a lucrărilor pentru obiectivul de investiții “Construire Park&Ride – Bartolomeu”, se arată într-un comunicat remis marți, 18 iulie, de către instituție. 

În Brașov va fi construită prima parcare în sistem park&ride dintre cele 4 pe care administrația are în plan să le implementeze în zonele principalelor intrări în oraș. 

Potrivit sursei citate, după perioada de depunere a contestațiilor, se va putea semna contractul și vor începe lucrările de construire. Durata maximă de execuție este de 16 luni de la data ordinului de începere a lucrărilor.

Parcarea va fi construită pe 4 niveluri și va dispune de aproape 800 de locuri 

Parcarea multietajată va fi construită în partea dreaptă a terminalului RAT din cartierul Bartolomeu, în apropierea viitoarei Săli Polivalente, și va avea un regim de înălțime de 4 niveluri, dintre care două subterane și două supraterane. Suprafața viitoarei parcări este de peste 20.000 de m.p., din care 9.905 m.p. pe cele două niveluri subterane și 10.112 m.p. pe nivelurile supraterane.

Construcția va dispune de aproape 800 de locuri de parcare, împărțite astfel: 697 de locuri pentru autoturisme, 10 locuri pentru motociclete, 12 locuri pentru autocare/microbuze și 54 locuri pentru biciclete. Parcările pentru autocare și biciclete se vor amenaja la nivelul solului.

Terasă circulabilă parțial înierbată, amenajată ca spațiu verde, deasupra parcării

După cum informează Primăria Brașov, parcarea va fi dotată cu 13 stații de încărcare a autoturismelor electrice. Puterea electrică a unei stații de încărcare va fi de 11-22-55kW/400V.

În plus, construcția va fi dotată cu un sistem de control acces auto automat, cu bariere, care va facilita organizarea achitării tarifelor de parcare și funcționarea în siguranță a circulației, precum și un sistem de gestionare smart, cu afișaj electronic, pentru informarea rapidă a utilizatorilor referitor la locurile de parcare disponibile. Va exista, totodată, și un sistem de supraveghere video pentru evitarea eventualelor incidente.

Peste parcare este propusă o terasă circulabilă parțial înierbată, amenajată ca spațiu verde, cu plante decorative, arbuști, bănci din lemn și alei.

Valoarea proiectului: peste 85 de milioane de lei (fără TVA) / cofinanțarea – asigurată în principal din fonduri europene nerambursabile

Conform raportului procedurii, câștigătorul a avut cea mai bună ofertă, din punctul de vedere al celui mai bun raport calitate-preț, dintre cele 4 depuse (două au fost declarate neconforme pe durata procedurii de evaluare), comunică Primăria municipiului Brașov.

Prima parcare în sistem park&ride va fi construită de către firma Eren Cons împreună cu: CapabilMetal Hammer BAUTermoprotLogosol RentHardinstal Consulting – subcontractanți și terți, Studio Art Construct, subcontractant.

Valoarea lucrărilor este 85.660.124 lei + TVA, cofinanțarea fiind asigurată în principal din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Alte trei parcări de tip park&ride, la intrările dinspre București, Bacău și Târgu Mureș

În paralel, primăria a început demersurile pentru a mai construi alte trei park&ride-uri la intrările dinspre BucureștiBacău și Târgu Mureș. Cel mai avansat proiect este cel de la intrarea dinspre București, unde se lucrează deja la tema de proiectare în vederea achiziționării serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate. În cazul celorlalte două parcări, sursa menționată anunță că se încearcă identificarea terenurilor necesare care să asigure și un acces facil către liniile de transport urban.

O parcare tip park&ride funcționează deja, în timpul sezonului rece, în Poiana Brașov.

“Un oraș gândit pentru oameni, nu pentru mașini” 

Unul dintre obiectivele noastre este de a face Brașovul un oraș mai prietenos cu cetățenii săi. De aceea, proiectele noastre de transformare a Brașovului în capitala verde a României sunt gândite în această direcție. Un oraș verde înseamnă un oraș cu un aer mai curat, un oraș gândit pentru oameni, nu pentru mașinia declarat primarul Allen Coliban, se arată în comunicat. 

Multe dintre proiectele noastre vizează zona de mobilitate, de la transport în comun 100% verde, la benzi dedicatepiste pentru biciclete sau zone pietonale. Dar pentru a le putea cere brașovenilor, locuitorilor din zona metropolitană sau turiștilor să nu circule cu autoturismele proprii trebuie să le oferim alternative de transport”. 

Municipalitatea a accesat sute de milioane de lei, din fonduri nerambursabile, pentru a putea oferi infrastructura necesară acestei treceri către transportul alternativ. Parte din această strategie sunt construirea, la fiecare intrare importantă din oraș, a parcărilor de tip park&ride, care oferă posibilitatea de a-ți lăsa mașina personală la intrarea în oraș și a continua călătoria, de exemplu, cu mijloacele de transport în comun sau cu bicicleta. […] Cetățenii din zona metropolitană și turiștii vor descoperi că este mai simplu, mai ieftin și mai eficient să își lase mașinile în aceste parcări, iar în interiorul orașului să folosească surse alternative de transport”, a mai declarat edilul Brașovului.

via Primăria Municipiului Brașov

Total
0
Shares
Pe aceeași temă