Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Asigurare obligatorie RCA pentru anumite trotinete și biciclete electrice. Camera Deputaților a adoptat proiectul de lege

Credit foto: Shutterstock

Vehiculele electrice ușoare, inclusiv anumite trotinete și biciclete electrice, vor intra sub incidența asigurării obligatorii RCA, după ce Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a adoptat miercuri, 22 octombrie, noul proiect de lege.

Actul normativ transpune în legislația națională Directiva (UE) 2021/2118 a Parlamentului European și a fost votat în forma aprobată anterior de Guvern, la finalul anului 2023, potrivit HotNews.ro și AGERPRES.

Ce vehicule sunt vizate de noua lege

Nu toate trotinetele sau bicicletele electrice vor necesita asigurare RCA.
Obligația se aplică doar vehiculelor electrice care depășesc anumite praguri tehnice:

  • viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h; sau
  • masă proprie mai mare de 25 kg și viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h.

Astfel, o trotinetă ușoară, folosită preponderent pentru deplasări urbane lente, nu va intra sub obligația de asigurare, însă modelele mai rapide și mai grele — considerate cu potențial crescut de risc — vor trebui să fie acoperite de o poliță RCA.

Noua lege redefinește termenul  ”vehicul” în sensul:

  • orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie, cu o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h;
  • orice mijloc de transport cu propulsie proprie cu masă proprie peste 25 kg și viteză maximă constructivă peste 14 km/h;
  • orice remorcă destinată utilizării împreună cu vehiculul menționat la literele a) sau b), indiferent dacă este cuplată sau necuplată;
  • tramvai.

De ce a fost necesară modificarea

Potrivit Agerpres, scopul acestei reglementări este armonizarea legislației românești cu normele europene privind siguranța rutieră și despăgubirile în caz de accident. Extinderea RCA la vehicule electrice ușoare urmărește protejarea părților terțe (de exemplu, pietoni sau alți participanți la trafic) în cazul în care aceștia sunt implicați într-un accident produs de astfel de mijloace de transport.

Guvernul precizează că definirea vehiculului după criterii tehnice și nu administrative (cum este înmatricularea) „reflectă realitățile moderne de mobilitate și diversificarea rapidă a mijloacelor de transport electric”.

Proiectul a fost adoptat în forma venită de la Guvern. Au fost eliminate toate amendamentele adoptate de Senat, iar amendamentele depuse de deputați au fost respinse, mai precizează Agerpres.


Citește și: Alegeri parțiale la Primăria Capitalei, pe 7 decembrie. Bucureștiul intră într-o nouă competiție electorală, cu mize mari, dar fără candidați anunțați din partea celor mai mari partide

Total
0
Shares
Pe aceeași temă