Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Amsterdam reduce limita de viteză la 30 km/h pe 80% dintre străzile orașului. Care sunt avantajele unei astfel de măsuri? 

Începând de vineri, 8 decembrie, limita de viteză a fost redusă la 30 km/h pe 80% dintre străzile orașului Amsterdam. Această măsură este menită să crească siguranța rutieră și a pietonilor, dar și să facă orașul mai liniștit. 

La ce se așteaptă municipalitatea din Amsterdam?

Potrivit comunicatului de presă remis de către Primăria Amsterdam, unul dintre avantajele limitei de viteză de 30 km/h este reducerea distanței de frânare a autovehiculelor – ”În calitate de șofer, vei avea o imagine de ansamblu mai bună și vei putea reacționa mai rapid la situații neașteptate”. Practic, la 30 km/h, distanța de frânare este de 13 metri, față de 27 de metri, la o viteză de 50 km/h.

De asemenea, se așteaptă reducerea numărului de accidente grave cu 20 – 30% față de momentul prezent. Un avantaj îl constituie faptul că, la 30 km/h, probabilitatea ca un pieton care este lovit să supraviețuiască este de 90%, însă atunci când viteza crește peste 50 km/h, șansele de supraviețuire scad sub 50% (sursă).

Nu în ultimul rând, municipalitatea din Amsterdam consideră că zgomotul din trafic va fi redus la jumătate. ”Orașul va fi mai liniștit și un loc mai plăcut.”

Noile reglementări se vor aplica pentru toți participanții la trafic aflați pe șosea, dar și pe pistele pentru biciclete. Drumurile pe care se păstrează limita de 50 km/h vor avea marcaje suplimentare, pentru ca diferențierea să se facă cât mai clar. Tot pentru informare, primăria a amplasat nu mai puțin de 4.400 de semne noi de circulație, care indică viteza maximă de 30 km/h. Harta tuturor străzilor unde limita de viteză va fi scăzută poate fi accesată aici.

Autoritățile olandeze mai semnalează faptul că, pe anumite segmente de drum, transportul public poate continua să circule cu 50 km/h pe benzi dedicate, în ciuda restricției de 30 km/h pentru vehiculele personale.

Ce s-a întâmplat în alte orașe din Europa?

În ultimii ani, tot mai multe orașe au decis limitarea vitezei la 30 km/h pe arterele secundare, practic majoritatea străzilor din zonele rezidențiale urbane. Există orașe care au început să implementeze această soluție încă de acum 30 de ani, iar rezultatele sunt pozitive. Spre exemplu, orașul Graz din Austria a implementat măsura începând cu anul 1992, iar în primii 2 ani de aplicare a politicii, accidentele rutiere s-au redus cu 25%. Alte orașe care au impus limita de viteză de 30 km/h pe zone extinse: Helsinki, Bruxelles, Zurich, Glasgow (sursă). 

Credit foto: Primăria Amsterdam 
Total
0
Shares
Pe aceeași temă