Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Moment istoric: Tramvaiele circulă din nou pe străzile orașului Reșița, după aproape 15 ani

Credit foto: Pagina de Facebook a edilului Ioan Popa

Începând de astăzi, tramvaiele circulă din nou pe străzile orașului Reșița, după un proiect amplu de mobilitate urbană ecologică.

Tramvaiele au mai circulat prin Reșița începând cu finalul anilor 80’ și până în 2011, potrivit Club Feroviar. Au fost scoase din cauza stării precare în care ajunsese infrastructura, dar și din cauza vechimii tramvaielor care circulau prin oraș. De altfel, după Revoluție alte două orașe din România au oprit circulația tramvaielor: Brașov și Constanța.

Tramvaiele revin în Reșița, cu o infrastructură complet nouă

Iată că Reșița se aliniază acum principiilor moderne de mobilitate în oraș și repune în circulație tramvaiele pe o infrastructură complet nouă – oferind astfel o alternativă de transport ecologică și de capacitate crescută tuturor locuitorilor.

Noua linie are peste 8 kilometri de cale dublă de rulare și a fost construită folosind bani europeni. Tot cu ajutorul fondurilor europene au fost cumpărate și tramvaiele. Astfel, cele 13 tramvaie au fost furnizate de firma turcească Durmazlar, au 18 metri lungime și o capacitate de 135 de persoane. Achiziția lor s-a desfășurat în cadrul unui proiect cu finanțare europeană derulat prin Ministerul Dezvoltării, în valoare de aproximativ 25.000.000 de euro.

Lucrările la noua linie de tramvai au fost începute în anul 2022 și au durat puțin peste 2 ani, fiind realizate de firma PORR. În ultimele săptămâni tramvaiele au circulat în teste pe noua infrastructură, inclusiv câteva curse cu călători, care au filmat momentul.

Care este programul tramvaielor?

Începând de astăzi, 20 decembrie, tramvaiele circulă în Reșița după un program ce poate fi consultat pe site-ul instituției Transport Urban Reșița – link aici.

“De la Kaufland până în cartierul Muncitoresc, traseul este de aproximativ 30 de minute, iar timpul de așteptare între tramvaie este de opt minute. De sărbători vom circula pe un grafic mai redus cu un timp de așteptare undeva la 15 minute. Asta până în 8 ianuarie 2025. Costul unui bilet va crește anul viitor, de la 2,5 la 3 lei. O persoană care vine la lucru 20 de zile pe lună și dacă ar cumpăra bilet dus-întors ar ajunge să plătească 126 de lei pe lună. Dacă ar face abonament este de doar 100 de lei. În plus, beneficiază și de curse nelimitate, pe orice linie”, a declarat Laurenţiu Stanciu, directorul Societăţii de Transport Urban Reşiţa, citat de publicația G4Media.

Surse informații: Transport Urban Reșița, Club Feroviar, G4Media

Total
0
Shares
Pe aceeași temă