Primul tren nou destinat României produs de către compania poloneză PESA va sosi în țara noastră la sfârşitul semestrului I al anului viitor. Odată sosit, acesta va intra în test în vederea autorizării de circulație.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, în perioada 25-27 noiembrie 2024, echipele de proiect RE-R1 (rame electrice regionale) si RE-IR2 (rame electrice interregionale) ale autorității se află în Polonia, la fabrica PESA, de la Bydgoszcz, pentru a verifica stadiul producției celor 82 trenuri contractate de la producătorul polonez, în decembrie 2023 și ianuarie 2024.
Precizăm că furnizorul din Polonia a programat pentru sfârșitul semestrului I 2025 aducerea primului tren în România, pentru efectuare testărilor, în vederea obținerii autorizării de circulație.
Astfel, trenurile vor fi predate spre exploatarea în serviciul public al României celor 6 operatori care au încheiat contract de servicii publice pe 10 ani, după o metodologie care a ținut cont de cota de piață a fiecăruia.
Reamintim că sursa de finanțare pentru cele 62 de rame electrice regionale este asigurată prin Fondul pentru Modernizare (FM), iar în cazul celor 20 de rame electrice interregionale finanțarea se face prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
”Producătorul (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna – PESA – n. r.) a programat pentru sfârșitul semestrului I 2025 aducerea primului tren în România pentru testările în vederea autorizării de circulație. Trenurile vor fi predate spre exploatarea în serviciul public al României celor șase operatori sub contract pe 10 ani, după o metodologie care a ținut cont de cota de piață a fiecăruia”, a declarat, marți, pentru AGERPRES, președintele ARF, Ștefan Roşeanu.