Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Un nou tren electric alimentat de baterii a fost prezentat de compania Alstom în Germania. Unde va circula și care sunt specificațiile tehnice?

La începutul acestei săptămâni, grupul francez Alstom și autoritatea de transport din Saxonia Centrală, Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS), au prezentat în orașul Chemnitz, Germania, un nou tren alimentat de baterii, dezvoltat de Alstom. 

Conform unui comunicat al grupului, VMS a comandat un total de unsprezece trenuri electrice, dotate cu baterii Coradia Continental, care vor intra în circulație în 2024 pe linia Chemnitz-Leipzig.

Autonomie de până la 120 de kilometri și o viteză maximă de 160km/h

După cum informează Alstom, trenul electric cu baterie Coradia Continental are o autonomie de până la 120 de kilometri și poate fi operat atât sub catenară, cât și pe tronsoane de linie neelectrificate. 

Trenurile cu trei vagoane au o lungime de 56 de metri și o capacitate de 150 de pasageri. În modul baterie, pot atinge o viteză maximă de 160 km/h. Capacitatea bateriilor de înaltă performanță litiu-ion este calculată pentru a garanta funcționarea fără catenare pe linia Chemnitz-Leipzig, fără a sacrifica performanța sau confortul pasagerilor.

Hub-urile germane din Salzgitter și Mannheim sunt implicate în producția de trenuri electrice cu baterii. Subsistemul de tracțiune cu baterie este proiectat și furnizat de hub-ul Alstom din Tarbes, un centru mondial de excelență pentru sistemele de tracțiune ecologice.

Credit foto: Alstom 

Un pas important în strategia de reducere a poluării pe liniile neelectrificate

Ambiția Alstom este de a deveni lider global în mobilitatea durabilă, reducând emisiile de carbon și poluarea. Prezentarea primului tren alimentat de baterii, dezvoltat de Alstom, este un pas important în această direcție.

Cu modelul Coradia iLint, Alstom are în portofoliu, de asemenea, primul tren cu hidrogen din lume în serviciu comercial. Cu trenuri cu hidrogen și baterii, Alstom oferă clienților săi două soluții alternative de propulsie sustenabilă pentru calea ferată”, a declarat Müslüm Yakisan, Președintele Regiunii Alstom DACH, potrivit comunicatului menționat anterior.

Un portofoliu complet de soluții cu zero emisii directe de carbon

Alstom oferă cel mai extins și mai complet portofoliu de tehnologii de tracțiune cu zero emisii directe, de la pile de combustie cu hidrogen la baterii și electrice. 

În anul 2016, Alstom a introdus Coradia iLint, primul și singurul tren operațional de pasageri alimentat cu hidrogen din lume. Acest tren cu tracțiune “verde” este silențios și emite doar vapori de apă. Grupul francez a dezvoltat, de asemenea, soluții de tracțiune pe baterie, pe mai multe platforme de produse, pentru a deservi linii mai scurte, neelectrificate.

Mai mult de atât, soluțiile de tracțiune ecologică de la Alstom oferă posibilitatea de a converti trenurile diesel existente la tracțiune cu emisii directe zero.

via Alstom 

Total
0
Shares
Pe aceeași temă