Credit foto: Captură din postarea de pe Facebook a Străzi pentru Oameni
Veste importantă pentru bucureșteni, în special pentru cei care locuiesc, tranzitează sau își petrec timpul în zona centrală – limita de viteză pe Calea Victoriei a fost scăzută: de la 50 km/h la 30 km/h.
Decizia de a limita viteza de la 50km/h la 30km/h, propusă de Brigada Rutieră, a fost implementată recent prin instalarea de indicatoare rutiere, fapt semnalat de către ONG-ul Străzi pentru Oameni.
Măsura, cerută de specialiști, locuitori și antreprenori
Reprezentanții SpO spun că această acțiune a fost cerută în ultimii ani de specialiști, antreprenori și asociații, venind ca urmare a creșterii traficului pietonal în timpul săptămânii, generat de evenimentul Străzi Deschise.
Cei de la Străzi pentru Oameni precizează că este nevoie și de măsuri care se asigure respectarea noii limite de viteză, precum instalarea unor radare fixe.
”Ce e important să se întâmple mai departe?
– Instalarea unui radar fix și prezență constantă a poliției
– Marcaje roșii vizibile pe carosabil, mai ales la intrarea dinspre Piața Victoriei
– Campanii de informare despre beneficiile acestei măsuri
De ce este o măsură importantă?
– Crește siguranța pietonilor și calitatea vieții rezidenților
– Reduce poluarea fonică
– Scad emisiile de noxe
– Oferă șoferilor mai mult timp de reacție
– Încurajează mobilitatea urbană durabilă”
Amsterdam a redus limita de viteză la 30 km/h pe 80% dintre străzile orașului
În ultimii ani, orașele occidentale reduc limita de viteză la 30 de km/h în tot mai multe zone, deoarece au identificat numeroase avantaje pentru locuitori.
Un exemplu relevant este orașul Amsterdam, care a redus, în 2023, limita de viteză la 30 km/h pe 80% dintre străzile orașului (mai multe detalii, aici). Aceștia argumentau decizia prin faptul că limita de viteză mai mică ar reduce la jumătate zgomotul din oraș, însă impactul cel mai important ar fi în privința siguranței rutiere:
- La 30 km/h, distanța de frânare a unei mașini este de 13 metri, față de 27 de metri, la o viteză de 50 km/h.
- De asemenea, la 30 km/h, probabilitatea ca un pieton care este lovit să supraviețuiască este de 90%, însă atunci când viteza crește la 50 km/h, șansele de supraviețuire scad sub 50%.