Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Primăria Sectorului 2 vrea să se asocieze cu TPBI pentru a realiza două rute de tren metropolitan care să pornească din Gara Obor

Consiliul Local al Sectorului 2 urmează să voteze, în ședința de joi, 27 februarie, un proiect de hotărâre pentru realizarea unei colaborări între Primăria Sectorului 2 și TPBI (Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov). Scopul colaborării ar urma să fie implementarea două rute de tren metropolitan.

Prin hotărârea care urmează să fie adoptată, se va solicita acordul Consiliului General al Municipiului București pentru ca această ascoiere să se realizeze, pentru implementarea proiectului “introducerea şi, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban şi metropolitan Bucureşti-Ilfov”.

Cele două entități urmează să lucreze împreună pentru a dezvolta și implementa două rute de tren urban, ambele având drept punct de plecare Gara Obor. Este vorba despre:

  • TUBIf04 – Gara Obor – Chiajna – București Vest (via Pantelimon Vest)
  • TUBIf11 – Gara Obor – Brănești – Islaz (via Pantelimon Vest)

Trenul metropolitan de pe aceste rute ar urma să aibă mai multe puncte de oprire, unde ar putea fi dezvoltată infrastructura, precum: Piața Bucur Obor, București Obor, Doamna Ghica, Spitalul Fundeni, Pantelimon Vest, Petricani. Se are în vedere și crearea unor noi stații, în funcție de rezultatele studiilor de fezabilitate. Nu în ultimul rând, și infrastructura de cale ferată trebuie modernizată, astfel colaborarea prevede și posibilitatea de a realiza traversări denivelate cu calea ferată, pietonale sau pietonale și rutiere, dar și de a moderniza infrastructura feroviară pentru creșterea capacității de transport.


Citește și: Studiu de fezabilitate pentru tren metropolitan pe traseul București Gara de Nord – Căciulați – Snagov. TPBI consultă piața

Potrivit protocolului, Primăria Sectorului 2 urmează să elaboreze documentațiile tehnico-economice, să atribuie serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate/DALI, proiect tehnic sau chiar execuția lucrărilor. TPBI ar urma să încerce obținerea finanțării aferente obiectivelor de investiţii ce pot fi finanțate prin programele de finanțare gestionate de MTI (Ministerul Transporturilor și Infrastructurii) și asigurării asistenței tehnice în relația cu MTI, CNCF CFR- S A și JASPERS / BEI. De asemenea, cele două instituții ar urma să realizeze grupuri comune, tematice de lucru.

Durata acestui acord de asociere ar urma să fie de 5 ani, însă cu posibilitatea ca această perioadă să fie prelungită.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă