Primarul General al Municipiului București, Nicușor Dan, a susținut o conferință de presă în care a anunțat începerea șantierului pentru reabilitarea liniei de tramvai 5 din Capitală. Este primul lot la care încep lucrările, edilul asumându-și că dorește să modernizeze toată infrastructura de tramvai nemodernizată până acum – în total, 50 de kilometri.
”Începem lucrările la linia 5 – de la Podul Băneasa până la Ștefan cel Mare – 4,2 kilometri. Termenul de execuție este de 12 luni. Lucrarea costă 170 de milioane de lei cu TVA inclus. Este primul lot care începe din toate cele pe care o să le facem pentru a avea toate liniile de tramvai modernizate în București. Peste 2 ani și jumătate nu vor mai exista linii nemodernizate.”, a declarat Nicușor Dan.
”Pentru linia 5, avem în lucru un studiu de fezabilitate pentru prelungirea ei până la centrul comercial Băneasa, astfel încât parcare mare de acolo să fie folosită ca un park&ride – lumea să-și lase mașina acolo și să vina cu tramvaiul în centru.”, a mai precizat primarul general al Capitalei.
”În total, sunt 11 loturi cu contracte atribuite. Pentru celelalte loturi, proiectarea este în grafic, excepție făcând porțiunea de pe Blvd. Mărășești, unde există probleme cu rețelele de utilități și se așteaptă finalizarea unei expertize. Pentru celelalte loturi, ordinul de începere a lucrărilor va fi dat în lunile aprilie – mai.”, a precizat Cătălin Aflat, directorul general al Direcţiei Investiţii din cadrul Primăriei Capitalei.
Reabilitarea celor 50 de kilometri de linii de tramvai reprezintă o investiție record pentru București – în total, aproximativ 475 de milioane de euro. Nicușor Dan a precizat de-a lungul timpului că Primăria va aplica pentru o finanțare de 300 de milioane de euro din fonduri europene pe Programul Operaţional Regional 2021 – 2027, iar restul banilor vor fi obținuți din împrumuturi.
Pe scurt, despre reabilitarea liniei 5:
- Linia de tramvai 5 face legătura între Aeroportul Băneasa și Piața Sfântul Gheorghe. Pe timpul lucrărilor, traseul va fi preluat de autobuzul 605;
- Proiectarea pentru reabilitarea liniei 5 a fost realizată de către Societatea de Transport București;
- Reabilitarea liniei 5 costă 170 de milioane de lei. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 12 luni;
- În cadrul lucrărilor de reabilitare a liniei 5, va fi schimbată și substația electrică de tracțiune, care alimentează linia de tramvai;
- Ce mai presupune șantierul: lucrări la calea de rulare, realizarea peroanelor, lucrări la rețeaua de contact, lucrări la iluminatul public, lucrări la rețelele edilitare.
Credit foto: Facebook / Stelian Bujduveanu