Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

A fost adjudecată licitația pentru realizarea metroului din Cluj-Napoca. Proiectarea și execuția obiectivului, asigurate de un consorțiu din Turcia, care a făcut metroul din Varșovia

O asociare formată din companiile Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S., Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia – Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. a fost desemnată câștigătorul licitației pentru metroul din Cluj-Napoca, care va avea 19 stații subterane și 1 un depou suprateran.

Potrivit anunțului Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de puțin peste 9 miliarde de lei, fără TVA, din care, 8,6 miliarde de lei vor fi alocate execuției lucrărilor și aproape 400 milioane de lei pentru serviciile de proiectare, durata totală a contractului fiind de 96 de luni.

Gulermak au făcut o linie de metrou în Varșovia

Printre proiectele realizate de către ofertantul câștigător se numără proiectarea şi construirea a două tronsoane pentru linia de Metrou a II-a din Varşoviași lucrarea de construire a sistemului feroviar de transport public Otogar-Bağcılar din Istanbul.

Licitatia deschisă s-a desfășurat în baza anunțului de participare cu nr. CN 1040395/16.03.2022 având ca obiect „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj”.

Activitatile principale descrise in documentatia de atribuire care a stat la baza licitatiei deschise sunt proiectarea și execuția de lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ, ceea ce va permite punerea în funcțiune după executarea tuturor lucrărilor și dotarea completă.

Traseul liniei de metrou va avea 21 de kilometri și va începe de la Florești

MAGISTRALA I DE METROU CLUJ este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).

Traseul liniei de metrou ușor începe din zona nouă rezidențială din Florești. Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști.

De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și Depoul suprateran. Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă