Primăria Municipiului Galați a anunțat o realizare importantă în ceea ce privește modernizarea transportului public local: întreaga flotă de autobuze a companiei Transurb a fost înnoită cu 42 de autobuze electrice moderne, achiziționate cu fonduri europene.
Aceste autobuze, de ultimă generație, vor intra în circulație în perioada următoare, după realizarea probelor de traseu și odată ce vor fi finalizate lucrările de amenajare a stațiilor de încărcare.
„Este o premieră și o bucurie. Avem acum toate cele 42 de autobuze electrice, noi și moderne. 20 de autobuze electrice sunt de 12 metri, iar 22 de autobuze electrice sunt de 10 metri, cumpărate cu fonduri europene, de la SOLARIS BUS & COACH Sp.z.o.o. Ele vor intra în circulație în perioada imediat următoare, după ce se încheie lucrările la stațiile de încărcare. Am înnoit astfel întreaga flotă de mijloace de transport în comun,” a precizat primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, prin intermediul unei postări pe pagina sa de Facebook.
Noua flotă este compusă din autobuze electrice marca Solaris tip Urbino 12 electric, cu o capacitate de 74 de pasageri, și autobuze Solaris tip Urbino E9 electric, cu o capacitate de 59 de pasageri. Aceste autobuze vor fi introduse pe traseele 9, 11, 20 și 28, în locul celor vechi, începând cu 15 martie 2025, iar până atunci vor trece prin probele de traseu, ce vor începe la începutul lunii martie, potrivit informațiilor viața-liberă.ro.
Proiectul, în valoare totală de peste 27 de milioane de euro, a fost finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), fiind o investiție semnificativă pentru dezvoltarea unei infrastructuri de transport ecologice și sustenabile. De asemenea, proiectul include și stațiile de încărcare aferente autobuzelor electrice. Primăria Galați a semnat două contracte cu firma poloneză Solaris Bus&Coach, care au prevăzut livrarea celor 42 de autobuze electrice și construirea de stații de încărcare rapidă și lentă.
În cadrul proiectului, vor fi amenajate 6 stații de încărcare rapidă și 15 stații de încărcare lentă. Încărcarea rapidă a autobuzelor va fi realizată prin intermediul unui pantograf tip inversat, montat pe stațiile de încărcare rapidă, și prin priza tip Combo 2, asigurând un timp de încărcare scurt și eficient pentru autobuzele electrice.