Credit foto: Facebook / ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară
Rama electrică regională PESA 655-5 (RE-R103), primul tren din lotul de 62 comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a intrat oficial în etapa de testare pe teritoriul României. Vehiculul a ajuns în țară la finalul lunii mai și se află acum în plină procedură de verificare statică și dinamică la Centrul de Testări Feroviare Făurei, în cadrul Autorității Feroviare Române (AFER).
Principalele categorii de încercări, probe și determinări, ce urmează a fi efectuate cu rama electrică PESA 655-5 (RE-R103), în incinta Centrului de Testări Feroviare Făurei, sunt:
- determinarea caracteristicilor dinamice în circulație;
- evaluarea calității de mers;
- măsurarea drumurilor de frânare;
- evaluarea nivelului de zgomot la interior și exterior, în staționare și mișcare;
- determinarea gradului de etanșare a vehiculelor feroviare etc.
Aceste verificări sunt esențiale pentru ca trenul să primească certificările europene și naționale obligatorii (NoBo – Organism Notificat, DeBo – Organism Desemnat) înainte de a putea intra în exploatare comercială.
”Precizăm că orice vehicul feroviar ce urmează a fi autorizat de tip și/sau de introducere pe piață în vederea exploatării pe rețeaua feroviară, trebuie să respecte condițiile stipulate, atât în Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), cât și în referințele naționale (NNTR). Respectarea acestor condiții sunt verificate prin procedurile de certificare NoBo și DeBo.”, au explicat reprezentanții ARF în comunicatul de presă.