Geam spart în urma unui ”atac” cu pietre asupra unuia dintre noile trenuri Alstom, ce transportă călători între București și Brașov. Credit foto: Facebook / Sorin Grindeanu
Începând cu 11 martie 2025, trenurile IR 16001, 16002, 16003 și 16008 pe relația București Nord – Brașov și retur au reintrat în circulație, după ce un geamul ramei Alstom, spart cu pietre acum 2 zile, a fost înlocuit.
Aceste rame Alstom Coradia, parte din flota modernizată a CFR Călători, vor circula pe orarele stabilite în Mersul Trenurilor 2024-2025, contribuind astfel la îmbunătățirea mobilității între cele două orașe.
Sorin Grindeanu: ”Aruncarea cu pietre în trenurile aflate în deplasare poate pune în pericol viața călătorilor”
Într-o declarație pe pagina sa de Facebook, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat importanța creșterii responsabilității cetățenești pentru modernizarea infrastructurii feroviare din România: „Modernizarea României depinde foarte mult de creșterea gradului de responsabilitate al fiecărui român! Din păcate, pagubele aduse trenului nou care deservește CFR Călători, pus în circulație anul trecut, demonstrează că încă mai sunt, printre noi, persoane care nu au înțeles cum trebuie să se comporte în societate. Mai mult, aruncarea cu pietre în trenurile aflate în deplasare este cu atât mai gravă cu cât pot fi puse în pericol viețile călătorilor!”
Ministrul a solicitat instituțiilor competente să ia măsuri urgente pentru identificarea și sancționarea celor responsabili pentru acest act de vandalism. „Atrag atenția că astfel de evenimente nu sunt izolate! Un motiv în plus pentru care instituțiile abilitate trebuie să ia urgent măsuri”, a adăugat Grindeanu.
Evenimentul subliniază importanța unei infrastructuri feroviare sigure și moderne, dar și necesitatea de a educa, dar și de a sancționa populația, în încercarea de a forma o mentalitate mai responsabilă față de infrastructura publică și bunurile comune.
Nu este prima dată când un tren nou este atacat cu pietre, o ramă Alstom fiind ”botezată” cu o ploaie de pietre chiar în timpul testelor, pe drumul dintre Centrul de Testare de la Făurei și depou.