Credit foto: NGCHIYUI / Shutterstock.com
CFR Călători informează că, începând cu data de 15 decembrie 2024, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2024-2025, ce va fi valabil până la data de 13 decembrie 2025.
O precizare importantă: odată cu noul Mers al Trenurilor, crește și prețul biletelor, în medie cu 4,6%. Este vorba despre o actualizare de prețuri după rata inflației.
Un exemplu: pentru trenul dintre București și Aeroportul Henri Coandă, vom plăti 6 lei, în loc de 5,5 lei.
În noul plan de Mers al Trenurilor 2024-2025 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători.
Care sunt principalele noutăți?
Pentru asigurarea și adaptarea traficului de călători la cerințele publicului călător, CFR Călători a introdus în circulație 4 trenuri noi București Nord – Brașov. Trenurile sunt formate din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR Alstom Coradia Stream.
Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România. Cele 4 trenuri noi IR proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou sunt:
În condițiile demarării lucrărilor la infrastructura feroviară „Quick Wins”, lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii ferate de către CFR SA pe relația București Nord – Craiova, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:
- Trenul internațional IR 72 „Traianus”, în relația Craiova – Budapesta Keleti
- Trenul internațional IR 73 „Traianus”, în relația Budapesta Keleti – Craiova
- Introducerea unui tren nou în circulație IR 1599 în relația București Nord – Drobeta Turnu Severin, cu plecare din stația București Nord la ora 0502 sosire în stația Drobeta Turnu Severin ora 1219
În condițiile demarării lucrărilor de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, pentru preluarea călătorilor în perioada sezonului estival din stațiile Cluj Napoca, Sighișoara, Câmpia Turzii, Copșa Mică, CFR Călători introduce în circulație trenurile IR sezoniere 1947/1948 în relația Cluj Napoca – Brașov și retur, ramuri la trenurile IR sezoniere 1941/1942 în stația Brașov.
În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.