Fotografii via Facebook / Stelian Bujduveanu
Primarul General interimar al Bucureștiului, Stelian Bujduveanu, a postat primele fotografii pe pagina sa de Facebook cu noile troleibuze de la compania Yutong, care vor circula prin Capitală începând de anul viitor.
”Primul troleibuz din lotul celor 22 de vehicule moderne, electrice și silențioase destinate Bucureștiului este gata. Un pas concret spre un transport public european, sigur și confortabil, pentru bucureșteni. Livrările vor începe în primăvara anului viitor.”, a scris Stelian Bujduveanu în postarea de pe rețelele sociale.

Cât costă, ce dotări au și pe unde vor circula noile troleibuze
Conform contractului semnat în această vară, Primăria Municipiului București va primi 22 de troleibuze de la compania chinezească Yutong, prin Anadolu Automobil Rom SRL, reprezentant oficial al companiei în România. Valoarea contractului este 70,4 milioane de lei (fără TVA), iar finanțarea provine din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Primele troleibuze ar trebui să fie livrate începând cu lunile aprilie – mai 2026. Prima linie pe care ar urma să circule noile troleibuze este 86 (Clăbucet – Arena Națională).

Troleibuzele, cu o lungime de 12 metri și o capacitate de peste 90 de pasageri, vor fi dotate cu:
- garanție completă de 6 ani.
- autonomie de minimum 20 km, datorită unui sistem de stocare a energiei electrice (SRSEE),
- aer condiționat,
- motor sincron trifazat cu rotor în scurtcircuit, acționat cu invertor și controlat de un sistem cu microprocesor, pentru performanță și eficiență energetică,
- rețea de comunicație digitală CAN pentru monitorizarea sistemelor,

Compania Yutong, controverse în Norvegia
Compania Yutong, producătorul treolibuzelor care vor fi livrate în București, a fost recent implicată în anumite controverse în Norvegia. Asta după ce Ruter, compania de transport public din Oslo, a realizat o serie de teste în urmă cărora a descoperit că autobuzele sale de la acest producător au o vulnerabilitate cibernetică care ar putea permite să fi oprite sau dezactivate de la distanță, de către producător.
Primăria Capitalei a reacționat, în exclusivitate pentru GreenCommunity, la acest subiect, asigurând cetățenii că nu este niciun pericol real cu privire la troleibuzele care vor sosi în București. Autoritățile spun că troleibuzele destinate transportului public din Capitală nu comunică direct prin Internet cu producătorul, iar toate datele vehiculelor sunt gestionate exclusiv prin sistemul informatic al STB SA.