Începând cu 11 august 2025, circulația tramvaielor pe Bd. Chișinău din București va fi suspendată, ca urmare a lucrărilor de reabilitare a căii de rulare. Potrivit unui comunicat remis de Societatea de Transport București (STB), liniile 4 și 40 vor fi suspendate, iar în locul lor vor fi introduse linia 14 de tramvai și linia navetă 640 de autobuze.
Ce se schimbă pentru călători
Noua linie 14 de tramvaie va circula între terminalul „Pantelimon” (comun cu linia 36) și „Piața Sf. Vineri”, pe următorul traseu:
- Dus: „Piața Sf. Vineri”, Str. Sf. Vineri, Bd. Corneliu Coposu, Calea Călărașilor, Str. Traian, Bd. Ferdinand, Șos. Pantelimon, „Pantelimon”.
- Întors: „Pantelimon”, Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Str. Traian, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri, „Piața Sf. Vineri”.
Pentru a asigura transportul pe porțiunea afectată, va fi înființată și linia navetă 640 de autobuze, între „Bd. Basarabia” (comun cu liniile 70 și 79) și „Piața Sf. Vineri”:
- Dus: „Bd. Basarabia”, Str. Lucrețiu Pătrășcanu, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri, „Piața Sf. Vineri”.
- Întors: „Piața Sf. Vineri”, Str. Sf. Vineri, Bd. Mircea Vodă, Calea Călărașilor, Bd. Basarabia, Str. Lucrețiu Pătrășcanu, „Bd. Basarabia”.
STB reamintește prin intermediul comunicatului că informațiile actualizate despre circulația mijloacelor de transport public, inclusiv modificările de traseu sau de stații, sunt disponibile în aplicația Info TB, pe site-ul oficial și pe paginile de social media.
Detalii despre lucrările de pe Bd. Chișinău
Potrivit Club Feroviar, ordinul de începere a lucrărilor va fi dat chiar luni, pe 11 august, pentru societatea Mari Vila Com, firma care a câștigat contractul cu Primăria Municipiului București, în valoare de 24,8 milioane de lei.
Proiectul vizează:
- reabilitarea a 825 de metri de cale dublă de tramvai,
- modernizarea a 875 de metri de rețea de contact,
- modernizarea a 825 de metri de traseu de iluminat,
- amenajarea a trei peroane (două modernizate și unul nou).
Deși lungimea tronsonului nu este mare, modernizarea lui ar urma să aducă beneficii semnificative. Marin Mîndrilă a explicat pentru Club Feroviar că noua cale de rulare va permite circulația atât a tramvaielor, cât și a autobuzelor, ceea ce va elimina actualele ambuteiaje din zonă. Dacă lucrările decurg conform planului, până la finalul anului tramvaiele vor putea circula pe șine modernizate.
De asemenea, potrivit aceleași surse, reabilitarea șinelor de tramvai de pe linia 5 a ajuns la un procent de 95%, deși compania Mari Vila Com așteaptă mai multe sume restante de la Primăria Capitalei, care vrea să obțină finanțare europeană și pentru acest lot, pentru a acoperi respectivele datorii.
În același timp, în București se mai lucrează la șinele de tramvai de pe Bd. Expoziției și urmează să mai înceapă șantierele la alte loturi spre finalul lunii august și în luna septembrie. Mai multe informații, pe clubferoviar.ro (link aici).