Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Ambuteiaj de mașini prin Pădurea Băneasa? Un drum forestier ar putea deveni acces rutier pentru locuitorii din cartierul Greenfield, după un acord secret cu Romsilva

Un drum forestier prin Pădurea Băneasa a fost amenajat și ar urma să fie folosit de către locuitorii cartierului Greenfield.

Școala privată Avenor a trimis un anunț părinților prin care a anunțat deschiderea acestui nou drum de acces în cartierul Greenfield – ”un drum forestier privat, care traversează Pădurea Băneasa, între Consolight și Aleea Padina”.

Sursă captură: Facebook / Ionut Maftei 

Mesajul devoalează o înțelegere între Asociația Greenfield și Romsilva, prin care se va permite accesul rutier pe acest drum pentru locuitorii cartierului Greenfield pe o perioadă de 5 ani.

Tot din același mesaj transmis de reprezentanții școlii Avenor către părinți, mai aflăm că pentru utilizarea drumul ar urma să fie plătită o taxă de peaj, dar și o garanție, care va fi plătită de către Asociația Greenfield.

Mai multe informații oferă publicația G4Media, care precizează că, potrivit surselor lor, contractul între Asociația Greenfield și Romsilva s-ar fi semnat în urmă cu doar două săptămâni, pe 28 februarie. 

Drumul există dinainte de 1990, însă a fost, de curând, reabilitat de către Romsilva – mai exact pietruit și curățat de vegetație.

Tot potrivit G4Media, Romsilva nu a recunoscut că pregătește acest drum forestier pentru a fi deschis accesului mașinilor pentru locuitorii din Greenfield. Amenajarea drumul forestier de către Romsilva a fost documentată de G4Media încă din decembrie 2024, când încă nu erau semne de circulație. Însă scopul a fost eludat.

”Păstrarea integrității pădurii Băneasa este o investiție în sănătatea publică, iar sănătatea publică nu se negociază”

Alex Găvan, fondatorul Platformei Civice „Împreună pentru Centura Verde”, a reacționat și el printr-o serie de postări la vestea că acel drum forestier ar putea deveni acces rutier pentru cartierul Greenfield.

”Fragmentarea pădurii Băneasa, parte din Centura Verde București-lfov, printr-un drum (linia roșie din imagine) deschis ilegal circulației auto începând cu 12 martie, așa cum se vehiculează în spațiul public, este contrară intereselor pe termen mediu și lung ale locuitorilor orașului și reprezintă un factor ce va contribui la reducerea biodiversității acestei păduri emblematice pentru istoria capitalei. 

Locuitorii cartierului Greenfield au tot dreptul la căi de acces dinspre sau către casă dar acest lucru se poate face doar prin îndeplinirea obligațiilor pe care, drept “cost of doing business”, dezvoltatorul imobiliar și le-a asumat legat de asigurarea acestor căi de acces și nu prin distrugerea pădurii.”, a precizat Alex Găvan într-un dintre postările sale pe pagina de Facebook.

Imagine postată pe Facebook de Alex Găvan. Linia roșie reprezintă drumul forestier care ar putea fi deschis pentru mașini

”Drum din bani publici pentru un interes privat. Mașinile trebuie ținute în afara pădurii Băneasa, iar accesul în cartier asigurat de către cei în măsură să facă asta ca parte a costului de a face afaceri și nu un cost transferat locuitorilor Bucureștiului și în detrimentul pădurii. Păstrarea integrității pădurii Băneasa este o investiție în sănătatea publică, iar sănătatea publică nu se negociază, ci se onorează.”, a mai spus Alex Găvan în altă postare pe pagina sa de Facebook.

Cartierul Greenfield, un caz clasic de urbanism iresponsabil

Problemele cu accesul în cartierul Greenfield au fost deseori în prim-planul opiniei publice. Cei peste 6.000 de locuitori ai cartierului au făcut presiuni pentru construirea unor noi drumuri de acces, în special după ce după ce un drum prin pădure folosit de șoferi, Vadul Moldovei, a fost blocat din motive administrative și juridice.

Cum arăta un ambuteiaj prin Pădurea Băneasa, pe Vadul Moldovei – captură Google Streetview 2022

Cartierul Greenfield pare așadar un caz ”ca la carte” de dezvoltare urbană haotică și care nu ia în calcul nevoile reale ale oamenilor. Pe lângă lipsa unor facilități de proximitate (precum o școală, care abia acum se construiește – la 18 ani după primele blocuri), locuitorii sunt dependenți de mașinile personale. Singurul alt mijloc de transport disponibil care asigură legătura cu Bucureștiul este un autobuz, care și el însă stă blocat în traficul de pe singura cale de acces. Iar singura cale de acces este un drum îngust, de o bandă pe sens, fără măcar un trotuar. 

Total
0
Shares
Pe aceeași temă