Raiffeisen Bank România a publicat al 13-lea Raport de Sustenabilitate, în care prezintă informații despre performanța non-financiară a companiei și despre impactul economic, social și de mediu în anul 2021. Raiffeisen Bank își consolidează rolul de facilitator în tranziția către o economie verde și o comunitate sustenabilă, prin integrarea principiilor sustenabilității în întreaga activitate a băncii.
În ianuarie 2021, Raiffeisen Bank International a devenit semnatar al Principiilor ONU pentru Banking Responsabil, un cadru unic pentru o industrie bancară sustenabilă. Raiffeisen Bank România și-a reafirmat în 2021 angajamentul pentru banking responsabil și de impact pentru mai mult de 2.2 milioane de clienți persoane fizice, aproape 100.000 de clienți IMM și peste 6000 de clienți companii, îmbunătățind constant oferta de produse și servicii în direcția unei bănci digitale cu componentă umană.
“În activitatea noastră de zi cu zi pornim în minte cu gândul că vrem să oferim „Banking așa cum trebuie”, un angajament care presupune gândire pe termen lung și un bun echilibru între activitatea economică profitabilă și grija față de mediu și față de comunitățile din care facem parte. Așa că ne-am asumat rolul de facilitator în tranziția către o economie verde și o comunitate sustenabilă: ne-am orientat spre finanțarea companiilor și proiectelor sustenabile și spre susținerea proiectelor comunitare, în special cele dedicate zonei de educație financiară și antreprenorială. De asemenea, am îmbunătățit procesele interne pentru a reduce impactul asupra mediului și am creat noi oportunități pentru dezvoltarea unui mediu de lucru divers și incluziv pentru colegii noștri”, a declarat Corina Vasile, Director de Comunicare și Sustenabilitate Raiffeisen Bank România.
Sustenabilitatea și digitalizarea sunt puncte esențiale pentru Raiffeisen Bank în următorii ani, pentru atingerea unor obiective setate pe dimensiunile ESG atât la nivel de grup, cât și în context internațional.
Obiectivul Uniunii Europene de a atinge neutralitatea din punct de vedere climatic până în anul 2050 accentuează nevoia de investiții masive și mobilizare de capital către sectoarele care pot asigura o tranziție rapidă și eficientă către un model economic sustenabil. Raiffeisen Bank a înțeles această nevoie, așa că o parte dintre eforturile de sustenabilitate ale băncii s-au concentrat pe acordarea de creditări sustenabile și pe programe dedicate clienților pe diverse teme legate de integrarea principiilor ESG în activitatea lor. Astfel, 14% din portofoliul de credite pentru companii medii și mari reprezintă finanțări pentru proiecte sustenabile, iar 40% dintre creditele ipotecare acordate au fost pentru imobile eficiente energetic. Mai mult, Raiffeisen Bank a fost prima bancă din România care a emis obligațiuni verzi, iar fondurile au fost utilizate pentru clădiri verzi, transport ecologic, agricultură sustenabilă.
Eforturile de digitalizare s-au concentrat pe eficientizarea proceselor și pe facilitarea accesului clienților la produsele și serviciile financiare. În 2021, Smart Mobile, aplicația de banking pentru persoane fizice, a depășit 1.000.000 de utilizatori, cu 42% mai mult față de sfârșitul anului 2020. Mai mult, aplicația oferă posibilitatea de a deveni client al băncii pe un flux 100% digital. Raiffeisen Bank a fost prima bancă din România care, în iulie 2021, a digitalizat în totalitate relația cu Casa Națională de Pensii. Ordinele de plată (OP) pentru clienții persoane juridice au început să fie transmise exclusiv în format digital, la fel ca și oferta de economisire. Pentru clienții premium ai Raiffeisen Bank a fost lansat RaiConnect, un nou model bancar cu fluxuri digitale E2E, dar și opțiunea de a avea acces la distanță la un bancher personal.
Principalele rezultate înregistrate de Raiffeisen Bank în 2021
Angajamentul pentru susținerea antreprenoriatului românesc
47 de afaceri au fost finanțate cu 1,9 milioane de euro prin Factory by Raiffeisen Bank.
37 de tineri fermieri au fost susținuti prin programul Masterclass of Business Agriculture.
27 de cursanți au beneficiat de GreenFields, programul dedicat fermierilor pentru a face tranziția la o agricultură durabilă.
75% dintre angajaţi consideră că banca demonstrează grijă şi preocupare pentru echipă.
52,24% dintre pozițiile de management sunt ocupate de femei.
47 de ore a fost media orelor de formare profesională pentru fiecare angajat.
293 de persoane au paricipat la cursul de Sustenabilitate lansat pentru toți angajații.
1.85 milioane de euro au fost investiți în proiecte comunitare.
99 parteneri comunitari.
191.000 beneficiari ai proiectelor comunitare.
572 angajați au voluntariat 890 de ore.
30% din bugetul de investiții comunitare a mers către programe de educație.
78% dintre cheltuielile cu furnizorii au fost direcționate către cei 91,68% furnizori locali.
208 laptopuri şi 17.621 kg de mobilier au fost donate sau refolosite ca măsură de circularitate.
37% din consumul de energie electrică a provenit din surse regenerabile.
5.184 de nuci plantați la Copșa Mică, în județul Sibiu.
1.985 tone CO2 au fost economisite anual prin portofoliul de credite verzi alocate Obligațiunilor Verzi.
17.248 kg de deșeuri periculoase (corpuri de iluminat, baterii, DEE-uri) și 44.308 kg de deșeuri nepericuloase au fost reciclate.
Sistem de colectare selectivă a deșeurilor implementat în sediile administrative.