Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Arh. Emil Ivănescu, despre cum este gestionat spațiul public în București: ”Degeaba facem strategii de la birou fără a simți pulsul străzii”

Mobilitatea este un termen cheie al orașului sustenabil european, a atras atenția Arh. Emil Ivănescu, președintele Ordinului Arhitecților din România – Filiala București, în cadrul conferinței ”Orașul la scară umană – Manifest pentru mobilitate urbană sustenabilă”, subliniind faptul că, dincolo de transportul în comun, bicicletă, mersul pe jos sau alte forme de dinamică, mobilitatea urbană ține foarte mult de spațiul public și gestionarea orașului.

”Mobilitatea pune problema spațiului public și am descoperit că foarte puțină lume din România știe ce înseamnă spațiu public. Tocmai de aceea, este important ca specialiștii să arate ce înseamnă de fapt spațiul public”, a punctat Emil Ivărescu.

Administrarea locurilor de parcare este esențială în viața reală a locatarului bucureștean

Arhitectul a amintit de proiectul dezvoltat de OAR – București împreună cu Primăria Sectorului 2, care a avut ca scop identificarea unor soluții de regenerare urbană în cartierele dormitor. ”Am făcut echipe transdisciplinare de studiu cu colegii de la SNSPA, sociologi, peisagiști, arhitecți și urbaniști, ne-am dus efectiv aproape din bloc în bloc, de la șef de bloc la șef de bloc, cu scopul de a vedea cum percepe fiecare conceptul de spațiu public, inclusiv problematica mobilității. Ne-am speriat, pentru că cei mai mulți oameni de la bloc își doresc parcări, adică betoane, pentru că nu știu cum să-și gestioneze mașinile. Administrarea locurilor de parcare este esențială în viața reală a locatarului bucureștean”, a precizat Emil Ivănescu.

Percepția populației trebuie înțeleasă în condițiile în care numărul de mașini din București este de 3-4 ori mai mare decât a fost proiectat orașul. În opinia oficialului OAR – București, singurele soluții în condițiile date sunt gestiunea traficului și niște extinderi/intervenții.

Degeaba facem strategii de la birou fără a simți pulsul străzii

”Chiar dacă uneori ai senzația că nu mai ai ce să rezolvi, ai impresia că totul e blocat, există totuși soluții. Sunt zone pentru care, prin bună gestionare și printr-un dialog permanent între specialiști, se pot identifica soluții. Numai că trebuie efectiv ca acești oameni să meargă în teren, pentru că degeaba facem strategii de la birou fără a simți pulsul străzii și fără a vedea la fața locului cum stau lucrurile”, a evidențiat Emil Ivănescu.

El a dat exemplu primăriilor din orașele occidentale, unde gestionarea spațiul public se întâmplă în acest mod. ”Au echipe transdisciplinare angajate și, când vor să amenajeze un spațiu public, o arteră mai importantă, aduc acele echipe și discută cu ele. Se face o analiză și pe baza acelei analize se iau deciziile”, a subliniat arhitectul.

Arh. Emil Ivănescu citește Ghidul de mobilitate sustenabilă pentru București, lansat de GreenCommunity, cu sprijinul UniCredit Bank și UniCredit Leasing

Lucruri ilogice, făcute pe repede înainte, fără specialiști

”La noi dacă se rupe o bancă, se sună repede la ADP și se schimbă banca. Apoi, banca nouă, făcută într-un “Rococo de Dâmbovița” nu merge cu blocul, cu strada și cu vegetația, pentru că sunt din altă gamă. Acestea sunt lucruri ilogice, făcute pe repede înainte, fără specialiști”, a explicat Emil Ivănescu modul nepotrivit în care este administrat orașul în România.

O altă problemă este reprezentată de posesivitatea față de spațiul public manifestată de oamenii care locuiesc la bloc. ”Spre exemplu, o doamnă șef de scară căreia îi explicam cum poate fi transformată o zonă neutilizată într-un loc de joacă pentru copii mi-a spus: “Domnule, îmi aduceți aici copii? Faceți un loc pentru persoanele de vârsta a treia pentru că sunt tăcuți”. Am înlemnit!”, a povestit președintele OAR-București.

GreenCommunity prezintă ”Ghidul de mobilitate sustenabilă pentru București”, un material din care locuitorii Bucureștiului pot afla informații despre ce înseamnă mobilitatea sustenabilă într-un oraș, care sunt principalele probleme ale Capitalei, ce soluții propun specialiștii, dar și care este viziunea administrației. Detalii aici!

Conferința ”Orașul la scară umană – Manifest pentru mobilitate urbană sustenabilă”, organizată de publicația GreenCommunity și moderată de Teodora Tompea, jurnalist DIGI24, a avut loc pe 20 septembrie la ArCub Gabroveni și a fost dedicat promovării și educării societății în direcția adoptării unor obiceiuri de mobilitate urbană prietenoase cu mediul. Evenimentul a fost prezentat de UniCredit Bank și UniCredit Leasing, în calitate de Parteneri Principali, și Ordinul Arhitecților din România – Filiana BucureștiNew Kopel Car Import (importatorul autobuzelor BYD), Stratos și Curiera, în calitate de Parteneri.

Printre speakerii care au luat cuvântul s-au numărat Arh. Emil Ivănescu (OAR București), Arh. Irina Meliță (OAR București), Arh. Maria Duda (Baza.Deschidem Orașul), Mihai Deneș (Federația Bicicliștilor din România) și Arh. Iris Popescu (Asociația Metodelor Alternative de Integrare Socială). De asemenea, la conferință au participat și Stelian Bujduveanu (Viceprimar general București), Ciprian Ciucu (Primar Sector 6) și Radu Mihaiu (Primar Sector 2).

GreenCommunity a creat proiectul ”Orașul la scară umană”, o serie de evenimente la care vor fi abordate mai multe probleme ale orașului pentru a promova concepte de sănătate urbană.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă