Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Cele 60 de autobuze electrice din Brașov au ajuns la 3 milioane de km parcurși. Cum a contribuit mobilitatea sustenabilă la reducerea poluării

Autobuzele electrice SOR achiziţionate de municipalitatea din Brașov cu fonduri nerambursabile au parcurs un total de peste 3.000.000 de km, ceea ce înseamnă o contribuție importantă în privința reducerii poluării, atât prin înlocuirea parcului auto diesel al companiei de transport, cât și prin oferirea unei alternative reale la autoturismul propriu, mulțuimită condițiilor bune de transport, se arată într-un comunicat de presă remis de administrația publică locală din Municipiul Brașov.

Introducerea în trafic a autobuzelor electrice și troleibuzelor noi a însemnat o reducere de aproximativ 4.400 de tone de dioxid de carbon, 98 de tone de oxizi de azot (NOx), 41 de tone de monoxid de carbon, 13 tone de hidrocarburi și 2 tone de particule (PM 2,5; PM 10 etc.). Oxizii de azot sunt substanțe ce produc iritarea și/sau lezarea căilor respiratorii, favorizează formarea ploilor acide, precum și a fenomenului de smog deasupra orașelor.

”Astăzi, transportul electric în municipiul nostru marchează o nouă bornă: trei milioane de kilometri făcuți de cele 60 de autobuze electrice SOR, achiziționate din fonduri nerambursabile, 3 milioane de kilometri în transportul public brașovean care în termeni de calitate a aerului se transpun în 4.400 de tone de dioxid de carbon reduse, două tone de pulberi în suspensie – praful care ne creează atâtea probleme și cu infringementul – și 98 de tone de oxizi de azot.

Săptămâna trecută am depus o solicitare de finanțare prin PNRR pentru achiziția altor 23 de autobuze electrice. Totodată, de luna viitoare sperăm să ajungă la Brașov și primele autobuze electrice de 18 metri, care vor circula pe linia 5, achiziționate de Ministerul Dezvoltării în parteneriat cu Municipalitatea. Brașovul arată din ce în ce mai bine din punctul de vedere al transportului public și vă invit și pe voi să testați acest lucru. Doar așa, pe termen mediu și lung, vom avea o calitate a aerului mai bună și un oraș mai prietenos cu mediul, un oraș mai prietenos cu cetățenii săi”, a precizat primarul Allen Coliban.

În acest moment sunt în circulație 60 de autobuze electrice SOR produse în Cehia (52 vehicule de 12 m, 8 vehicule de 10 m), acest tip de vehicule nepoluante fiind introduse în circulație pe liniile 2B (2 barat), 4, 9, 15, 16, 22, 23B (23 barat), 32, 34, 36, 50, 51, 52. Toate cele 8 autobuze electrice cu lungimea de 10 metri au fost introduse în circulație pe liniile de transport public din zona Centrului Vechi al orașului

Autobuzele electrice de 12 metri au câte trei uși duble, podea joasă integral, rampă acces persoane cu dizabilități, capacitate de 102 călători, dintre care 35 pe scaune, suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat, computer de bord pentru managementul rutei, trei validatoare contactless, panouri electronice pentru afișare destinație.

De asemenea, autobuzele sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video exterior/interior autobuz (şapte camere video / vehicul), sistem automat de numărare a pasagerilor, sistem de diagnosticare și colectare a parametrilor de funcționare a vehiculului, sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat. Ele sunt dotate cu motor electric de tracțiune amplasat central, cu o putere nominală de 160 kW, sistem de recuperare a energiei la frânare și baterii de tracțiune cu o capacitate de 263 kWh și autonomie de minim 200 km.

Autobuzele electrice de 8 au câte două uși (ușa a doua dublă), podea joasă integral, rampă acces persoane cu dizabilități, capacitate de 53 călători, dintre care 16 pe scaune, suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat, computer de bord pentru managementul rutei, două validatoare contactless, panouri electronice pentru afișare destinație.

Totodată, autobuzele sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video exterior/interior autobuz (şapte camere video/vehicul), sistem automat de numărare a pasagerilor, sistem de diagnosticare și colectare a parametrilor de funcționare a vehiculului, sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat. Ele sunt dotate cu motor electric de tracțiune de putere nominală 120 kW, sistem de recuperare a energiei la frânare și baterii de tracțiune cu o capacitate de 172 kWh și autonomie 220 km.

Toate autobuzele electrice de 8 metri, precum şi 10 dintre cele de 12 metri, sunt dotate cu un sistem avansat de asistență a șoferului (ADAS) pentru prevenirea coliziunilor cu pietonii, bicicliștii sau vehiculele care circulă în părțile laterale ale autobuzului, se află în „unghiul mort” sau pe o traiectorie de coliziune cu autobuzul.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă