Începând de marți, 10 iunie, Piața Unirii devine oficial zonă de șantier. Încep lucrările de reconstrucție la Planșeul Unirii, o intervenție majoră pentru infrastructura Capitalei.
Proiectul se va desfășura în mai multe etape, cu scopul de a reduce pe cât posibil disconfortul pentru bucureșteni. Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat prin intermediul unui video postat pe rețelele sociale care sunt primele zone în care se va interveni, dar și primele restricții de trafic.
Primele zone de lucru:
- Zona din fața Hanului lui Manuc
- Zona din Parcul Unirii
Restricții de circulație:
Splaiul Independenței, între Piața Națiunile Unite și Piața Unirii, va fi închis traficului general, cu excepția riveranilor.
Rute ocolitoare recomandate:
- Dinspre Universitate / Corneliu Coposu → drum provizoriu prin Parcul Unirii
- De pe Calea Victoriei → Națiunile Unite – Palatul Parlamentului – Bd. Unirii
- Dinspre Eroilor → dreapta pe Bd. Libertății, apoi stânga pe Bd. Unirii
Vezi VIDEO-ul explicativ cu etapele și restricțiile de trafic, publicat de primarul Daniel Băluță:
Propunerea unui ONG: extinderea pasajului de corespondență din stația de metrou Unirii
Pe fondul acestui amplu proiect de reconstrucție, Asociația Metrou Usor propune o completare strategică și de bun-simț: extinderea pasajului de corespondență dintre magistralele M1/M3 și M2, în stațiile de metrou Unirii.
Pasajul actual este subdimensionat pentru fluxul de călători de azi, iar accesibilitatea pentru persoane cu mobilitate redusă este aproape inexistentă. Lucrările la planșeu creează o fereastră de acces rară către această zonă subterană, ceea ce ar permite extinderea sau reconstrucția pasajului într-un mod care să răspundă nevoilor actuale și viitoare ale orașului.
Potrivit ONG-ului, în cadrul actualizării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), s-a discutat deja un proiect tehnic pentru un nou pasaj, inclus și în anexele documentului. Momentan însă, proiectul nu a fost asumat public de Metrorex.
Totodată, având în vedere că se are în vedere și conectarea liniilor de tramvai între Sfânta Vineri și Mitropolie, ONG-ul propune realizarea unei conexiuni subterane directe între tramvai și metrou, similar celor deja existente în stații ca Piața Sudului, Crângași sau Eroii Revoluției. Această soluție ar permite o transbordare rapidă și sigură, fără a expune călătorii condițiilor meteo sau traversărilor la suprafață.
„Este un moment în care lucrările deja planificate pot integra soluții care vor crește eficiența și confortul transportului public, pentru zeci de ani de acum înainte”, spun reprezentanții Asociației Metrou Usor.