Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că azi, 14 ianuarie 2025, a fost desemnată Asocierea RAILWORKS formată din ARCADA COMPANY (lider asociere) și S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (asociat), câştigătoare a procedurii de licitație publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2”.
Lucrările ar trebuie să dureze 3 ani, dintre care 6 luni dedicate proiectării. Contractul de achiziție publică ar trebui să fie încheiat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații.
Oferta financiară a Asocierii RAILWORKS formată din ARCADA COMPANY (lider asociere) și S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (asociat), a fost de 2.108.256.817,28 lei fără TVA, criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preț.
Sursa de finanțare pentru „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2” – proiectare și execuție va fi asigurată din fonduri nerambursabile (CEF) și Bugetul de Stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 36 de luni, din care 6 luni proiectare și 30 de luni execuție.
CFR S.A. amintește faptul că, în cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:
- Ofertant unic FCC CONSTRUCCION S.A.;
- Asocierea: ARCADA COMPANY (Leader),S.C. Alstom Transport S.A.;
- Asocierea: PORR CONSTRUCT (Leader), IMSAT;
- Asocierea: ZUE (Leader),CON-A OPERATIONS, UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT.
Valoarea totală estimată a achiziției publice pentru „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2” – proiectare și execuție este de 2.259.457.149,97 lei, fără TVA.
Modernizarea liniei de cale ferată pe traseul Bucureşti Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra – Comana, inclus în Lotul 1), cuprinde inclusiv lucrări de electrificare și de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS.
Obiectivele investiției sunt:
- reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
- creșterea gradului de siguranță feroviară;
- îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;
- atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar, pe ruta CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.
Menționăm faptul că, linia de cale ferată București Nord – Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă în cadrul rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele 2 Coridoare centrale de pe teritoriul României și face legătura între Coridorul Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.