Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Elveția sprijină România, inclusiv cu bani, pentru a îmbunătăți accesul la metroul bucureștean pentru persoanele cu dizabilități

Credit foto: Facebook / Ambasada Elveției în România

Ambasada Elveției în România a anunțat, prin intermediul canalelor oficiale de comunicare, un acord de cooperare între Elveția și România prin care se urmărește îmbunătățirea accesului la metroul bucureștean, în special pentru persoanele cu dizabilități. Pe lângă suma alocată de aproape 10 milioane de franci, elvețienii ne vor ajuta și cu un studiu care să propună soluții.

În cadrul Programului de Cooperare elvețiano-român, Elveția sprijină România în identificarea de soluții pentru îmbunătățirea accesului la metroul din București, în special pentru persoanele cu dizabilități și mobilitate redusă 

Acordul specific privind “Programul de îmbunătățire a accesului la rețeaua de metrou din București” a fost semnat în data de 19 septembrie 2024, la sediul Ministerului de Finanțe.

Cu o contribuție elvețiană de 9.7 milioane de franci, acest program se va derula până în 2029. 

Printr-un studiu derulat prin program, se va examina situația actuală a rețelei de metrou și se vor propune soluții pentru îmbunătățirea și standardizarea accesului la stațiile de metrou existente, adoptând “Principiul Accesului fără Bariere” pentru a răspunde nevoilor tuturor pasagerilor și în special a celor cu mobilitate redusă, precum și măsuri pentru creșterea capacității Metrorex de a răspunde nevoilor specifice ale acestei categorii de pasageri și pentru o mai bună integrare intermodală a rețelei de metrou cu alte mijloace de transport în comun.

Stațiile de metrou, accesibilizate deja pentru nevăzători

De curând, Metrorex a desfășurat un program cu fonduri europene nerambursabile pentru accesibilizarea stațiilor pentru oamenii cu deficiențe de vedere. Este vorba de 63 de stații dotate inclusiv cu elemente de semnalistică Braille dedicate nevăzătorilor, se arată într-un articol Club Feroviar.

Panou de informare cu semnalistică Braille pe Magistrala 5. Credit foto: Răzvan Dinu / GreenCommunity

Intervențiile în stații au constat dotarea acestora atât cu elemente din oțel inoxidabil aplicate pe suprafața existentă, cât și cu panouri de semnalistică Braille, astfel:

  1. Benzi speciale din elemente de oţel inoxidabil:
  • Elemente tip „linie”;
  • Elemente tip „punct”;
  1. Panouri de semnalistică Braille:
  • Panouri tip 1: panouri de informare generală exterioare, montate la suprafață, în dreptul fiecărui acces al stației;
  • Panouri tip 2: panouri interactive de informare generală interioare, montate în vestibule;
  • Panouri tip 3: panouri de informare grupuri sanitare.

Proiectul a fost finanțat din fonduri europene nerambursabile, valoarea contractului de finanțare fiind de 24,12 milioane lei. A fost cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare, se precizează în același articol scris de Club Feroviar.

În București suferim la capitolul accesibilizare

Per total, transportul public din București suferă la capitalul accesibilizare, în special pentru oamenii cu mobilitate redusă sau diferite deficiențe, precum cele de vedere. În stațiile de transport public se ajunge greu, cu multe obstacole, iar o parte dintre mijloacele de transport de suprafață au podea înaltă și trepte.

Nici orașul per ansamblu nu stă mai bine, multe clădiri, instituții publice și chiar o bună parte din străzi sunt imposibil de accesat într-un cărucior cu rotile. O simplă plimbare pe stradă ne arată o sumedenie de obstacole, de la borduri înalte și până la mașini care blochează trotuarul. Iar marcajele pentru nevăzători sau semafoarele cu atenționare acustică sunt, la propriu, o raritate.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă