Societatea de Transport București (STB) a primit o singură ofertă în cadrul licitației lansate în luna septembrie pentru achiziția, prin leasing financiar, a unui număr de minim 5 și maximum 30 de autobuze hibride diesel articulate, de 18 metri lungime.
Potrivit mobilitate.eu, oferta a fost depusă de asocierea Daimler Truck & Bus România (lider) și Raiffeisen Leasing IFN, iar valoarea totală estimată a contractului în cazul în care s-ar achiziționa 30 de autobuze este de 21,46 milioane de euro, fără TVA.
Autobuzele urmează să fie livrate în termen de cel mult 18 luni de la semnarea contractului subsecvent, iar durata leasingului financiar este de 84 de luni.
Acordul-cadru va avea o durată de 36 de luni și prevede ca cel mai mare contract subsecvent să includă între 5 și 20 de autobuze, cu o valoare maximă de 14,3 milioane de euro.
În cazul în care oferta va fi declarată conformă, iar STB va semna contractul cu Daimler Truck & Bus, autobuzele livrate ar putea fi Mercedes-Benz Citaro G Hybrid – același model pus în funcțiune în 2024 la Brașov, unde circulă 15 unități similare.

Pe ce trasee ar urma să circule
Tot mobilitate.eu mai precizează faptul că noile autobuze ar urma să fie folosite în principal pe linia 100, care leagă centrul Capitalei de Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni, dar și pe alte trasee aglomerate unde este nevoie de vehicule articulate.
În prezent, STB deține 30 de autobuze articulate Otokar achiziționate în 2018. Acestea au însă cunoscute probleme de fiabilitate, fiind rare ocaziile în care toate să fie disponibile pentru a prelua călători. De altfel, STB desfpșoară în prezent și o licitație pentru Servicii de întreținere și reparație autobuze Otokar 10, 12 si 18 m – postgarantie.

Dacă oferta va fi acceptată, contractul cu Daimler Truck & Bus România și Raiffeisen Leasing ar marca prima achiziție de autobuze hibride articulate din Capitală, completând flota de vehicule hibrid solo aflate deja în exploatare la STB, autobuze produse tot de către Mercedes.