Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Bucureștiul are de azi două benzi unice noi, în zonele Crângași și Cotroceni. Este primul kilometru din cei 10,5 promiși de Primărie în august

Bucureștiul începe, în sfârșit, să vadă primele rezultate din planul anunțat în vară pentru noi benzi unice destinate transportului public. Două tronsoane au fost finalizate și sunt folosite începând de astăzi: pe Calea Crângași, între Strada Gen. Petre Popovăț și Pasajul Grant, și pe Șoseaua Cotroceni, între Strada Prof. Dr. Ghe. Marinescu și Splaiul Independenței. În total, aproximativ 1 kilometru de culoar dedicat autobuzelor și troleibuzelor.

Practic, vorbim despre primul kilometru din cei 10,5 km planificați în programul mai amplu anunțat în august de Primăria Capitalei. Atunci, edilul interimar Stelian Bujduveanu promitea șase segmente noi, menite să facă transportul public mai rapid și mai previzibil.

Noua bandă unică din zona Crângași. Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu 

Ce urmează după Crângași și Cotroceni

Din totalul de 10,5 km anunțați, mai rămân de implementat încă 9,5 km, pe următoarele trasee:

  • Bd. Lascăr Catargiu (între Piața Victoriei și Piața Romană, sens spre Romană) – 0,9 km
  • Bd. Iuliu Maniu (între Str. Lujerului și Liceul Tudor Vladimirescu, sens spre centru) – 0,45 km
  • Bd. Regele Mihai I (zona centrală, sens spre Piața Presei) – 1,2 km
  • Drumul Taberei, pe ambele sensuri – 7 km (3,5 km pe sens)

Între timp, lista a fost extinsă și cu Strada Polonă, unde ar urma să apară un nou tronson dedicat transportului public, potrivit postării de pe pagina de Facebook a primarului interimar Bujduveanu.

Noua bandă unică din zona Cotroceni. Foto: Facebook / Stelian Bujduveanu 

Noile benzi unice trebuie completate și cu alte măsuri

La postarea primarului interimar mai mulți oameni reclamă faptul că benzile unice nu prea sunt respectate de către șoferi, în special la orele de vârf, și cer măsuri complementare. Un exemplu de comentariu: ”Foarte buna initiativa. Chiar azi, pe șoseaua Cotroceni, banda dedicată transportului public era aglomerată de șoferi care o foloseau ilegal, în timp ce poliția, prezentă în intersecție, nu lua nicio măsură.”

De asemenea, un alt comentariu reclamă faptul că în dreptul benzii unice de pe Bd. Crângași se parchează ilegal pe trotuar, lucru care îngreunează și ciruclația autobuzelor pe culoarul dedicat: ”Am trecut de dimineață pe la Crangasi, autobuzele mergeau greu si loveau stalpisorii galbeni pentru ca pe trotuar erau parcate neregulamentar masini ce aveau o parte din fundul masinii pe banda de autobuz. Trebuie sa montați si stalpisorii de trotuar. Succes!”

Hartă: Ce benzi unice a promis Primăria în august


Citește și: HARTĂ. Primăria Capitalei anunță 10,5 km de benzi unice noi pentru transportul public. Care sunt străzile unde vor circula mai rapid autobuzele și troleibuzele

Total
0
Shares
Pe aceeași temă