Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

FOTO. Lucrările la linia de tramvai de pe Bulevardul Expoziției au ajuns la 70%. Șantierul ar putea fi finalizat mai devreme de termen

Lucrările de modernizare a liniei de tramvai de pe Bulevardul Expoziției au ajuns la un stadiu de execuție de 70%, anunță Primăria Capitalei, care a publicat și imagini noi de pe șantier. Proiectul a început în aprilie 2025 și are termen de finalizare de 12 luni, după o etapă inițială de proiectare de 6 luni.

La ce se lucrează acum pe șantier

Potrivit administrației, în această etapă se intervine în mai multe puncte cheie:

  • montarea aparatelor de cale în zona buclei de întoarcere,
  • lucrări la suprastructura căii de rulare pe străzile Aviator Popișteanu și Dornei,
  • instalarea rețelei de iluminat public pe Bulevardul Expoziției și pe strada Aviator Popișteanu,
  • montarea rețelei de contact pe Bulevardul Expoziției,
  • relocarea utilităților pe strada Puțul lui Crăciun.

În total, proiectul presupune reabilitarea liniei de tramvai pe o lungime de aproximativ 2 kilometri, modernizarea peroanelor și refacerea completă a rețelei de contact.

Finanțare: constructorul plătește, fondurile europene sunt pe drum

Deși investiția urmează să fie acoperită prin fonduri europene, lucrările sunt finanțate momentan tot de constructorul PORR Construct. Dosarele pentru finanțarea europeană au fost depuse în urmă cu trei săptămâni, potrivit informațiilor oferite de edilul interimar Bujduveanu.

Această soluție – șantier început pe banii firmei – a fost explicată încă de la debutul lucrărilor ca fiind singura variantă pentru a nu întârzia un proiect important pentru transportul public din nordul Bucureștiului. La fel s-a întâmplat și la ultimele șantiere demarate în lunile august și septembrie.

Un nou pas spre modernizarea rețelei de tramvaie

Modernizarea liniei de tramvai de pe Bulevardul Expoziției va permite circulația tramvaielor moderne și va îmbunătăți conectivitatea zonei cu restul rețelei de transport. În plus, odată cu lucrările la infrastructura de tramvai, sunt reabilitate și rețelele subterane de utilități – apă, canalizare, gaze și comunicații.

În ultimul timp, datorită fondurilor europene, în București s-au demarat mai multe proiecte de modernizare a infrastructurii de tramvai. Cel mai recent șantier a fost deschis pe 10 septembrie, pe bulevardele Basarabia și Theodor Pallady, parte din cel mai mare lot de lucrări pentru reabilitarea șinelor din Capitală – un proiect de aproape 150 de milioane de euro.

Totodată, lucrările de pe linia 5 se apropie de final, fiind așteptate doar montarea copertinelor în stații pentru ca traseul să fie redeschis publicului – cu o întârziere totuși substanțială față de termenul asumat inițial și cu inconveniențe în execuție – Bd. Barbu Văcărescu rămânând fără câteva zeci de copaci din pricina lărgirii peroanelor.


Citește și: Proiectul liniei de tramvai prin Piața Unirii: Primăria Capitalei și Sectorul 4 vor finanța împreună lucrările. Asocierea intră la vot

Total
0
Shares
Pe aceeași temă