Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Cum arată vagonul prototip modernizat de Electroputere VFU Pașcani. În total, 42 de vagoane ale CFR vor trece printr-o astfel de transformare, cu fonduri din PNRR

Vagonul prototip modernizat la Electroputere VFU Pașcani, parte a unui proiect finanțat prin PNRR, a obținut certificatul CE de examinare de tip, o condiție esențială care atestă conformitatea sa cu specificaţiile tehnice de interoperabilitate europene. 

Acesta este primul pas către certificarea finală și intrarea oficială în circulație, după obținerea certificatului de punere pe piață de la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română.

Potrivit comunicatului de presă remis de Grampet Group, această inițiativă marchează cel mai ambițios proces de reabilitare a vagoanelor de călători desfășurat la Electroputere VFU Pașcani.

Proiectul, în valoare totală de peste 66 de milioane de euro, este finanțat prin PNRR. El vizează un program extins de modernizare a 42 de vagoane, derulat de Electroputere VFU Pașcani, în urma câștigării a două contracte cu SNTFC CFR Călători SA.

„De peste 155 de ani, Electroputere VFU Pașcani dă direcția industriei feroviare românești. Astăzi, nu modernizăm doar vagoane, ci redefinim experiența călătoriei cu trenul. România merită un transport feroviar la standarde europene, iar noi suntem aici să-l livrăm. Ne bucurăm să construim pe moștenirea feroviară pe care o avem, într-un demers sustenabil și responsabil.” declară Gruia Stoica, Președinte GRAMPET Group

Un total de 42 de vagoane vor fi modernizate la Pașcani

Modernizarea celor 42 de vagoane se împarte în 2 contracte:

  • Primul contract, cu o valoare de 35 de milioane de euro, vizează modernizarea a 22 de vagoane de clasa a II-a și include servicii de mentenanță preventivă și corectivă pentru următorii 9 ani. 
  • Al doilea contract, în valoare de 31,9 milioane de euro, are ca obiectiv modernizarea a 20 de vagoane de clasa a II-a, adaptate pentru persoane cu mobilitate redusă. În plus, acestea vor fi dotate cu spații speciale pentru transportul bicicletelor și schiurilor și vor beneficia de sisteme avansate de control și siguranță. 

După finalizarea testelor și obținerea certificărilor necesare, cele 42 de vagoane renovate la Pașcani vor intra în circulație nu doar în România, ci și pe rutele internaționale din Austria și Ungaria, consolidând poziția României în rețeaua feroviară europeană. Acestea vor intra în circulație, probabil, până la mijlocul anului 2026.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă