Astăzi, la ora 9:30, a început oficial forajul primului fir de tunel al Magistralei 6 de metrou, între stația Tokyo și 1 Mai, un pas semnificativ pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din București și județul Ilfov.
Instalația de foraj TBM – Maria (Tunnel Boring Machine) realizează săpătura primului tunel, iar în aproximativ 30 de zile va începe și TBM – Ana forajul pentru al doilea fir, atunci când Maria va avea un avans de 150 de metri deja forați.
Forajul se va desfășura pe o distanță totală de 6 km, iar finalizarea lucrărilor este prevăzută pentru toamna anului viitor. În această perioadă, cele două instalații TBM vor fora subteran, iar la final, acestea vor fi extrase din subteran prin viitoarea stație de conexiune cu Magistrala 4 (1 Mai – Piața Chibrit).
Magistrala M6 va avea o lungime totală de 14,2 km, cu 12 stații și va conecta Aeroportul Otopeni cu stația existentă 1 Mai, traversând atât Bucureștiul, cât și județul Ilfov. Secțiunea 1, ce măsoară 6,6 km, va include stațiile Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo.
„Acest proiect al Magistralei M6 este unul pe care l-am susținut de la bun început și reamintesc faptul că, în ședința de Guvern din 2 octombrie 2021, am deblocat Secțiunea 2 a Magistralei M6, iar la data de 19 octombrie 2021 a fost lansată licitația pentru execuție”, a declarat Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor.
De asemenea, este important de menționat că lucrările vor continua și în paralel cu achiziția de material rulant și lucrările de semnalizare, toate acestea contribuind la realizarea unei magistrale moderne și eficiente, spun reprezentanții Ministerului Transporturilor.
Informații și fotografii via Facebook / Irinel Ionel Scrioșteanu