Lucrările continuă la magistrala M6: fotografie cu montarea unui TBM la stația Tokyo. Captură YouTube / Magistrala 6
Metrorex a semnat un contract important pentru proiectarea și execuția lucrărilor de finisaje arhitecturale și calea de rulare pe Magistrala M6 de metrou, care va conecta stația 1 Mai cu Aeroportul Otopeni. Anunțul a fost făcut de Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, care a subliniat impactul pozitiv al acestui proiect pentru infrastructura de transport din Capitală și județul Ilfov.
Valoarea contractului este de 1,9 miliarde de lei cu TVA și include lucrări de arhitectură, cale de rulare, precum și instalații electromecanice și de curenți slabi. Printre instalațiile prevăzute în cadrul contractului se numără lifturi, escalatoare, instalații electrice de diferite tensiuni, sisteme de ventilație, sanitare și protecție civilă.
Magistrala M6 va avea o lungime totală de 14,2 kilometri, împărțită în două secțiuni.
Secțiunea 1 va conecta 1 Mai de Tokyo, cu 6 stații noi, iar secțiunea 2 va face legătura între Tokyo și Aeroportul Henri Coandă, cu încă 6 stații. Stația Tokyo va fi un punct comun esențial pentru proiect, permițând săparea tunelurilor din două direcții, prin utilizarea utilajelor TBM (tunel boring machine).
Contractul semnat acum are o durată de implementare de 44 de luni, dintre care primele 9 luni vor fi dedicate etapei de proiectare. Finanțarea provine din bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Ionel Scrioșteanu a subliniat că acest proiect face parte din efortul guvernamental de modernizare a infrastructurii de transport și a reamintit faptul că, în octombrie 2021, a fost deblocat proiectul secțiunii 2 a Magistralei M6, iar licitația pentru execuția lucrărilor a fost lansată.
Magistrala M6 va asigura o conexiune rapidă între Capitală și Aeroportul Otopeni, contribuind semnificativ la îmbunătățirea mobilității în zonă și la reducerea aglomerației din trafic.