Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Asociația Pro Infrastructura susține proiectul Masterplanului Velo pentru București, dar atenționează: „Recomandăm tuturor responsabililor implicați să încerce mersul pe bicicletă pe o bandă de 1 metru”

Una dintre puținele piste pentru biciclete din București, acoperită de zăpadă. Foto: GreenCommunity / Răzvan Dinu

Primăria Generală a pus în dezbatere publică, la începutul acestei luni, Masterplanul Velo, document care are ca scop dezvoltarea coerentă a rețelei de infrastructură pentru biciclete astfel încât aceasta să devină o alternativă viabilă de transport în următorii 10 ani.

Proiectul prevede ca până în 2035 să fie realizată o rețea majoră de 150 km de piste pentru biciclete și o rețea secundară de 415 km.

Asociația Pro Infrastructura susține că acest Masterplan este necesar și susține proiectul. Dar, organizația atrage atenția asupra faptului atât confortul, cât și siguranța pe banda velo sunt elemente critice și recomandă o creștere a lățimii minime prevăzute în document.

Redăm integral comunicatul remis de către Asociația Pro Infrastructura

”Primăria Generală își propune finalizarea documentului de masterplan velo cu o ultimă dezbatere publică. Așa cum am anunțat încă din august 2024, Asociația Pro Infrastructură salută și susține demersul. Bicicleta este a doua cea mai bună soluție de a descongestiona traficul auto, după transportul public, fiindcă oferă o alternativă la condus unora dintre actualii șoferi, cel puțin pentru anumite deplasări în oraș, scoțând o parte din mașinile de pe străzile super-aglomerate.

Așa cum vă spuneam și în vară, Masterplanul Velo al Municipiului București (MPVB) e inspirat în mare parte din ghidurile țărilor vest europene și conține numeroase concepte, prevederi și acțiuni sănătoase. De exemplu, recomandă separarea fizică a pistelor velo de traficul auto.

Din păcate, în versiunea actualizată încă supusă dezbaterii publice până mâine, 18 februarie, remarcăm nefericita alegere de a substitui unele puncte cheie ale strategiei cu prevederi ale unui ghid românesc dezvoltat de OPTAR, Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România.

În opinia noastră, confortul și siguranța pe banda velo este un element critic. Deși masterplanul recunoaște că lățimea minimă necesară unei piste trebuie să țină cont de abaterea cauzată de echilibrul pe două roți, PMB insistă cu lățimile minime aberante pe pistele secundare, 1 metru, respectiv 1,5 metri pe cele principale.

Recomandăm tuturor responsabililor implicați să încerce mersul pe bicicletă, pe o bandă de 1 metru cu mașinile vâjâind pe lângă cap, ca exercițiu obligatoriu înaintea definitivării masterplanului.

Cu siguranță sunt categorii de utilizatori, ca de pildă livratorii și amatorii de senzații tari pe două roți, care vor folosi orice brumă de infrastructură velo. Însă cei mai mulți oameni vor evita în continuare pistele nesigure și inconfortabile!

Prin urmare, solicităm imperativ ca lățimea minimă a pistei velo unidirecționale să fie 1,8 metri, rezultată din lățimea în mișcare (1m) și abaterea maximă (0,8m), ca să scoatem cât mai mulți oameni din mașinile personale și din mijloacele de transport public și a-i pune pe bicicletă. Spre exemplu, olandezii au în normativul lor prevăzuți doi metri cu derogare la 1,7-1,8m unde sunt constrângeri de spațiu severe.”, explică Asociația Pro Infrastructura într-o postare pe pagina de Facebook.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă