Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

CFR anunță constructorul câștigător la licitația pentru modernizarea căii ferate dintre Drobeta Turnu Severin și Băile Herculane

CFR SA anunță că astăzi, 5 martie 2025, a fost desemnat câștigătorul licitației pentru proiectul de reabilitare a liniei feroviare dintre Drobeta Turnu Severin și Băile Herculane, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteraneean.

Dacă nu se vor înregistra contestații, proiectul va fi realizat de Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider) și ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ (ofertant), care au propus o ofertă financiară de 2.309.944.931,12 lei, fără TVA, bazată pe cel mai bun raport calitate-preț.

Detalii ale proiectului, pe scurt

Linia feroviară Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș se află pe raza județelor Dolj, Mehedinți și Caraș-Severin, fiind esențială pentru legătura între sudul și vestul țării. Proiectul de reabilitare pentru lotul dintre Drobeta Turnu Severin și Băile Herculane vizează o serie de îmbunătățiri semnificative, cu scopul de a crește viteza de circulație pe această rută, care va ajunge la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h. Aceste lucrări vor contribui la îmbunătățirea eficienței transportului feroviar, modernizarea instalațiilor de electrificare, dar și mărirea capacității de tranzit pe acest tronson.

Etapele lucrărilor și durata estimată

Proiectul va fi finalizat în decurs de 72 de luni, dintre care 12 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție. În plus față de lucrările de modernizare a infrastructurii, vor fi implementate și soluții de reducere a zgomotului, inclusiv panouri fonoabsorbante și soluții alternative. De asemenea, stațiile vor fi modernizate conform standardelor europene, asigurând condiții mai bune pentru călători, inclusiv prin creșterea accesibilității pentru persoanele cu dizabilități.

Finanțarea proiectului

Proiectul beneficiază de finanțare din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027, alături de contribuții de la Bugetul de Stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Aceste surse de finanțare vor susține lucrările de modernizare a liniei feroviare, contribuind astfel la dezvoltarea unei infrastructuri durabile și eficiente pentru transportul feroviar din România.

Ce va presupune proiectul de modernizare:

  • Mărirea capacității de tranzit;
  • Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
  • Modernizarea stațiilor (prin stații înțelegându-se si haltele de mișcare) de pe această linie îmbunătățind condițiile pentru utilizatorii transportului feroviar;
  • Înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
  • Construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • Reabilitarea/Modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor și/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • Instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • Reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.
Total
0
Shares
Pe aceeași temă