Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Magistrala 6 de metrou: stadiul lucrărilor a ajuns la 25% după un an de la startul șantierului pe secțiunea între 1 Mai și Băneasa

Credit foto: captură Metrorex / YouTube

Metrorex a anunțat, prin intermediul unei comunicări pe pagina de Facebook, că s-au realizat 25% dintre lucrări pe secțiunea sudică a Magistralei 6 – adică între stațiile 1 Mai și Tokyo (zona Băneasa).

Important de precizat – lucrările au început acum aproximativ un an, cu termen de finalizare 2027. Rămâne de văzut dacă acest termen va putea fi respectat, însă este de reținut faptul că acest contract, finanțat prin PNRR, include doar lucrările la structura viitoarei magistrale de metrou – nu include arhitectura stațiilor sau sistemul de semnalizare. 

În total, costul construcţiei celor două secţiuni din magistrala de metrou M6, care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, se apropie de 10 miliarde de lei, inclusiv TVA.

Detalii de pe șantier:

SECȚIUNEA SUD, 1 Mai – Tokyo, finalizată în procent de 25%, la sfârșitul lunii ianuarie.
  • La viitoarea stație de metrou Tokyo, s-au executat 563 m grindă de ghidaj din 650, 82 panouri de pereți mulați din 114 și toți cei 534 de piloți plastici;
  • La viitoarea interstație Tokyo – Aeroport Băneasa s-au executat toți cei 180 de piloții forați;
  • Pentru viitoarea stație Aeroport Băneasa  au fost finalizați 338 m de grindă de ghidaj din 372, 62 de panouri pereți mulați din 72 și 683 piloți plastici din 922;
  • La viitoarea interstație Gara Băneasa – Aeroport Băneasa au început lucrările pregătitoare pentru execuția centralei de ventilație;
  • 54 de panouri de pereți mulați, 18 barete și 12 pereți plastici au fost executați la viitoarea stație de metrou Gara Băneasa;
  • La viitoarea stație de metrou piața Montreal s-au executat 26 de panouri de pereți mulați și 650 de piloți plastici. Pentru accesul A, au fost executați 34 de piloți din 120, iar pentru accesul B, 54 din 54;
  • La viitoarea stație Expoziției s-au executat 74 de panouri de pereți mulați din 102 și 27 barete din 43; pentru Accesul C sunt executați 118 piloți forați, iar pentru Accesul B, 6 piloți;
  • Pentru viitoarea stație de metrou Pajura s-au executat 50 de panouri de pereți mulați din 86 și 94 de piloți forați din 240 pentru Accesul C;
  • La stația de metrou 1 Mai (existentă) continuă lucrările de relocare a utilităților și a început execuția grinzilor de ghidaj.
SECȚIUNEA NORD, Tokyo – Aeroport Otopeni

Progres semnificativ la viitoarea stație Ion I. C. Brătianu: 

  • S-au finalizat investigațiile geotehnice și testele de laborator pentru amplasament;
  • Măsurătorile topografice au fost complet încheiate;
  • Lucrările de pregătire și instalare a împrejmuirilor de protecție au fost finalizate;
  • Organizarea de șantier a fost implementată și finalizată conform planificării;
  • Prima etapă a instalării echipamentelor de monitorizare a fost finalizată, iar procesul este operațional;
  • Lucrările de amenajare a terenului, inclusiv demolarea structurilor existente, au fost încheiate;
  • A început procesul de dezafectare a suprafețelor afectate de lucrări;
  • Execuția pereților ghidaj a fost finalizată;
  • Excavarea de la nivelul solului până la planșeul superior a fost realizată conform graficului de execuție;
  • S-a încheiat execuția puțului de mare adâncime.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă