Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

CFR investește peste 100 de milioane de lei pentru a operaționaliza sistemul ERTMS pe calea ferată Predeal – București – Constanța. Va fi construit un Centru de Control Operațional.

Credit foto: Facebook / CFR Infrastructura 

CFR face o investiție importantă în vederea operaționalizării ERTMS (European Rail Traffic Management a System) pe calea ferată Predeal – București – Constanța. Astfel, va fi construită o clădire care să adăpostească un Centru de Control Operațional în zona stației de cale ferată București Basarab.

Comunicatul Companiei Naționale de Căi Ferate “CFR” SA informează că luni, 11 noiembrie 2024, la ora 15:00, au fost deschise ofertele depuse pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții „Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar – LOT 1 – Lucrări de construcții civile pentru Centrul de Control Operațional – CNMT București”.

 În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:

  • Construcții Erbașu – Ofertant unic;
  • Asocierea Drum Asfalt-GDO MOV IMPEX SRL

Valoarea financiară totală estimată a contractului este de 113.267.667,59 Lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și prin Programe finanțate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) aferente cadrului financiar 2021 – 2027.

Durata de implementare este de 24 luni, din care 10 luni pentru proiectare și 14 de luni pentru execuția lucrărilor.

De ce este nevoie de acest Centru de Control Operațional?

Construirea clădirii Centrului de Control Operațional – CNMT București va asigura integrarea elementelor necesare punerii în operare comercială a sistemului ERTMS nivel 2, pe tronsonul de cale ferată Predeal – București – Constanța.

Centrul de Control Operațional – CNMT București va fi localizat în zona stației de cale ferată București Basarab, într-un spațiu cu o structură multifuncțională, adaptat nevoilor funcționale specifice pentru managementul traficului feroviar, precum și a serviciilor auxiliare și administrative.

În cadrul Centrului de Control Operațional – CNMT București al traficului feroviar (CCO) pentru desfășurarea activității specifice feroviare, în funcție de cerințele proiectelor din cadrul altor contracte care urmează a fi implementate se vor amplasa următoarele posturi de operare și de comunicații, atât cele vitale de siguranța feroviară, cât și cele pentru managementul, supravegherea, monitorizarea și gestionarea traficului feroviar:

a) Instalația de Management al Traficului Feroviar (IMTF);

b) Instalația pentru Conducerea Centralizată al Traficului (ICCT);

c) CMI-RBC – post de operare a sistemului ETCS nivel 2;

d) Centru de Diagnoză și Mentenanță;

e) Post Operare DCOS; f) Post Operare SIP/SAP (PIS/PAS);

g) Posturi de operare pentru aplicațiile sistemului IRIS;

h) Post Operare CCTV;

i) Dispecer Energetic Feroviar (DEF);

j) CTS – Console dispecer GSM-R;

k) Telefoane digitale.

Realizarea acestui proiect va conduce către beneficiul final anticipat de implementare a sistemului ERTMS nivel 2 complet operațional al secțiunii Predeal – Chitila – București Băneasa – Constanța, sistem structural care să fie integrat în sistemele CCS terestre de semnalizare feroviară de pe întreg coridorul Frontieră Curtici – Brașov – Constanța secțiune din Coridorul TEN-T Rin – Dunăre pe teritoriul României.

Urmează evaluarea ofertelor, în vederea atribuirii contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar – LOT 1 – Lucrări de construcții civile pentru Centrul de Control Operațional – CNMT București”

Ce este ERTMS?

Sistemul European de Management al Traficului Feroviar (ERTMS) este un sistem de semnalizare și control al vitezei trenurilor, care asigură interoperabilitatea sistemelor feroviare naționale, reducând costurile de achiziție și întreținere a sistemelor de semnalizare, precum și creșterea vitezei trenurilor, a capacității infrastructurii și a nivelul de siguranță în transportul feroviar, precizează European Union Agency for Railways.

ERTMS își propune să înlocuiască diferitele sisteme naționale de control și comandă a trenurilor din Europa. Implementarea ERTMS va permite crearea unui sistem feroviar european uniform și va crește competitivitatea căilor ferate europene, se arăt pe site-ul ertms.net.

Informații via Facebook / CFR Infrastructură 
Total
0
Shares
Pe aceeași temă