Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Volvo demarează spre sustenabilitate. Ce strategii adoptă producătorul auto suedez pentru a proteja mediul

Schimbările climatice severe din ultimele decenii au ca principală cauză arderea de combustibili fosili (petrol, gaze naturale, cărbune, etc.) care eliberează în atmosferă gaze cu efect de seră. Dorindu-se o reducere semnificativă a impactului negativ produs asupra mediului, în industria auto are loc o tranziție către utilizarea și promovarea unor surse de energie alternativă.

“Alegerile pe care le facem astăzi definesc lumea în care trăim mâine”, este ideea pe care se bazează constructorul suedez de automobile Volvo. Acesta a stabilit o strategie de sustenabilitate prin care urmărește să reducă impactul negativ asupra climatului, să utilizeze resursele naturale într-un mod eficient și să adopte practici responsabile de gestionare a businessului. În aceeași măsură, producătorul auto suedez își propune să mențină ridicate standardele în privința calității și a nivelului ridicat de siguranță a vehiculelor sale.

Provocarea Volvo: impact neutru din punct de vedere climatic până în anul 2040

Susținând obiectivele Acordului de la Paris, principala viziune a constructorului auto din Göteborg este ca până în anul 2040 să devină neutru din punct de vedere al impactului climatic, în toate sectoarele de activitate. Premergătoare acestei aspirații este decizia Volvo de a fabrica exclusiv autoturisme electrice începând cu anul 2030. În prezent, toate modelele producătorului auto suedez au deja o versiune electrică, pe lângă motorizările cu combustie internă.

Însă, cum electrificarea motoarelor nu este suficientă pentru atingerea acestui obiectiv, Volvo implementează metode prin care să minimalizeze amprenta de carbon rezultată în cadrul lanțului de aprovizionare și al operațiunilor de fabricație. Acest lucru se va face prin adoptarea principiului unei economii circulare până în anul 2040. “Dacă vrem să ne atingem obiectivele, trebuie să îmbrățișăm economia circulară”, susține Anders Kärrberg, directorul Departamentului de Sustenabilitate Globală Volvo.

Volvo a început deja să stabilească măsuri sustenabile de economie circulară prin care, până în anul 2025, pot reduce emisiile de carbon cu până la 2,5 milioane de tone. Aceste măsuri se concentrează pe o utilizare în proporție mai mare a materialului reciclat, pe refacerea și reutilizarea pieselor și pe eliminarea pierderilor, valorificând resursele naturale în procesul de fabricație a vehiculelor. În acest sens, ambiția constructorului auto suedez este ca în anul 2025 să ajungă să folosească în producție 25% plastic reciclat, 40% aluminiu reciclat și 25% oțel reciclat. Tot până atunci, Volvo vrea ca furnizorii săi direcți să folosească 100% energie regenerabilă.

În anul 2021, Volvo a luat decizia să elimine definitiv pielea naturală din interiorul modelor sale pur electrice

Modelul C40 Recharge este primul care a beneficiat de aceste schimbări, fiind un SUV cu zero emisii, care a apărut oficial în luna martie a anului trecut. Pentru a înlocui pielea naturală, un material asociat cu interioarele mașinilor de clasă premium, inginerii producătorului nordic de automobile au creat o țesătură textilă sustenabilă, numită Nordico.

În fabricarea acesteia se utilizează sticle reciclate de plastic, dopuri de plută provenite din industria vinurilor și materiale bio provenite din pădurile sustenabile ale Suediei și Finlandei. În plus, pentru a asigura amestecul de lână necesar prelucrării interioarelor, Volvo colaborează cu furnizori care sunt certificați în aprovizionarea responsabilă și care asigură bunăstarea animalelor în lanțurile de aprovizionare.

“Pentru noi, sustenabilitatea este la fel de importantă precum siguranța. Ne-am dedicat businessul pentru a proteja viețile oamenilor atât în interiorul, cât și în exteriorul mașinilor. Vom arăta aceeași dedicare pentru a contribui la protejarea planetei”, subliniază Håkan Samuelsson, fostul CEO al Volvo, al cărui mandat s-a încheiat în martie 2022, după 10 ani în fruntea companiei.

În continuare, producătorul Volvo este implicat activ în dezvoltarea tehnologiilor din spatele vehiculelor electrice și în extinderea infrastructurii de încărcare a acestora, în parcursul spre un viitor verde.

via Volvo

Total
0
Shares
Pe aceeași temă