Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Putem pune mâna la salvarea ultimului autobuz românesc produs la ROCAR: Asociația Metrou Ușor are nevoie de donații pentru a-l transporta la muzeu, unde va fi expus public

Cum arată un autobuz Rocar De Simon - Credit foto: automobileromanesti.ro

Asociația Metrou Ușor face un apel public la donații pentru salvarea unui vehicul de transport în comun istoric – organizația a salvat de la fier vechi un autobuz Rocar de Simon, însă are nevoie de bani pentru a-l transporta la Muzeul Transportului Public Iași, unde va fi expus public.

Mesajul asociației:

”În septembrie 2023 apelam la sprijinul vostru pentru a transporta împreună un troleibuz istoric ROCAR 217E. Prin generozitatea voastră, un bătrân troleibuz românesc salvat de către 2 pasionați se află astăzi la Muzeul Automobilului Românesc pentru a sta mărturie generațiilor viitoare.

Apelăm iar la voi pentru salvarea încă unui vehicul istoric autohton. Mai mulți membri din Asociația Metrou Ușor au salvat de la fier vechi un autobuz Rocar De Simon. Următorul pas important este transportul acestuia într-o locație sigură unde acesta să poate fi apreciat de către public. Salvarea acestui autobuz românesc, similar celor mai bine de 300 de unități care au circulat în București și au fost casate fără viziune, reiterează angajamentul nostru pentru Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean!

Având în vedere costul ridicat al operațiunii, dificil de suportat în integralitate de niște simple persoane fizice, invităm toți doritorii să contribuie cu donații. Orice sumă va fi mult apreciată! Am ajuns la 34% din suma necesară!

De ce este important? Similar autobuzelor care au circulat în București, Cluj-Napoca, Oradea, Galați și Râmnicu Vâlcea, exemplarul nostru a făcut parte dintr-o serie limitată fabricată chiar înainte de falimentul uzinei ROCAR, destinată în principal Armatei și MAI. Următorul aflat pe linia de producție nu a mai văzut niciodată lumina zilei, caroseria goală pierind odată cu demolarea halelor. Așadar, exemplarul nostru a scăpat pe muchie de două ori de la fier vechi, după o carieră remarcabilă de 20 de ani de exploatare.

Pe lângă costul de 10.000 lei pentru transportul de la București la Muzeul Transportului Public Iași, vor exista și costuri conexe însemnate, în principal în ceea ce privește pregătirea și manevrarea autobuzului.”

Citiți cu atenție precizările următoare:

”După finalizarea transportului, vom publica în mod transparent cuantumul total de donații primite și numărul total al donatorilor, așa cum am făcut și pentru troleibuz. Din motive de protecție a datelor cu caracter personal, nu vom putea publica numele donatorilor. Donațiile persoanelor fizice vor fi anonimizate.

La detaliile tranzacției precizați “AUTOBUZ”, astfel încât donația să fie contorizată corespunzător. Donațiile vor fi făcute în contul bancar al proprietarului vehiculului, deschis la ING Bank.”

IBAN: RO84INGB0000999906471918

Titular cont: Alexandru Tufan

Detalii tranzacție: AUTOBUZ

Total
0
Shares
Pe aceeași temă