Credit foto: TPBI
ARF a anunțat în mod oficial când va intra în circulație prima ramă electrică de lung parcurs achiziționată de la Alstom. Astfel, CFR va începe să opereze acest tren începând cu data de 15 noiembrie între București și Brașov.
ARF a publicat în transparenta decizionala proiectul de Act Adițional nr. 1 la CSP Licitat 1 (atribuit către CFR Călători în Decembrie 2023, în baza ofertei conforme înaintată Autorității), în vederea intrării în operare începând cu 15 noiembrie 2024.
Prima rută de circulație va fi București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov.
Ulterior, în prima parte a anului 2025, pe măsura ce restul de 11 trenuri vor intra in parcul ARF si predate spre operare CFR Călători în acest contract de servicii publice, trenurile vor circula pe toate rutele din contract:
1. București – Constanta
2. București – Craiova
3. București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara
4. București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad
5. București – Craiova – Târgu Jiu – Deva
Celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulație în 2025 în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate:
1. București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Iași
2. București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava
3. București – Ploiești – Buzău – Brăila – Galați
4. Iași – Suceava – Dej – Cluj Napoca
5. București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca
6. Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistrița – Cluj Napoca
7. București – Ploiești – Brașov
8. Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara)