Primăria Capitalei anunță, prin vocea primarului interimar Stelian Bujduveanu, amenajarea unor noi benzi unice pentru transportul public în mai multe zone din București. Este vorba despre încă 6 segmente de culoar unic, care vor totaliza 10,5 kilometri.
Prin implementarea acestor proiecte, Bucureștiul va ajunge la un total de 35,5 kilometri de benzi unice destinate exclusiv autobuzelor și troleibuzelor și încă 30 de kilometri de culoare unde autobuzele circulă pe șinele de tramvai.
Lista următoarelor benzi unice care vor fi realizate în București
Noile benzi unice vor fi amenajate pe următoarele trasee:
- Bd. Lascăr Catargiu (între Piața Victoriei și Piața Romană, sens spre Romană) – 0,9 km
- Șos. Cotroceni (între str. Prof. Dr. Gh. Marinescu și Splaiul Independenței, pe ambele sensuri) – 0,4 km
- Bd. Iuliu Maniu (între str. Lujerului și Liceul Tudor Vladimirescu, sens spre centru) – 0,45 km
- Bd. Regele Mihai I al României (zona centrală, sens spre Piața Presei) – 1,2 km
- Calea Crângași (între str. Gen. Petre Popovăț și Pasajul Grant, sens spre pasaj) – 0,6 km
- Drumul Taberei, pe ambele sensuri – 7 km (3,5 km pe sens)
Potrivit lui Stelian Bujduveanu, unele dintre aceste proiecte au deja toate avizele necesare, iar altele sunt în curs de avizare.
”Dincolo de cifre, e un pas în plus spre un transport public mai rapid și mai previzibil. Cred că Bucureștiul are nevoie de asta – și tocmai de aceea, alegem să încurajăm și să prioritizăm transportul public.”, a explicatul edilul interimar pe pagina sa de Facebook.
Harta benzilor unice de transport public din București
După cum se poate observa în harta prezentată de primarul interimar Bujduveanu, noile benzi unice ar putea aduce îmbunătățiri importante în circulația mijloacelor de transport în comun din anumite zone. Prin implementarea acestora, s-ar crea trasee prioritare continue în zona centrală, o conexiune neîntreruptă între Parcul Regele Mihai I și Piața Universității, dar și un traseu prioritar lung în cartierul Drumul Taberei.
Ce ar trebui să facă Primăria, însă, ar fi să se asigure mai bine de respectarea acestor culoare unice pentru autobuze și troleibuze. De asemenea, tot din hartă se observă că benzile unice din București sunt concentrate exclusiv în inelul central, în zona de Nord și în zona de Vest. Astfel, ar fi de bun augur ca Primăria să extindă culoarele unice pentru transport public și în celelalte zone ale Capitalei care nu sunt deservite în prezent.